اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان خبر داد

برگزاری جشنواره قرآنی دانشجویان علمی کاربردی کشور در سنندج

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان از برگزاری هشتمین جشنواره قرآنی دانشجویان علمی کاربردی سراسر کشور از 18 تا 20 شهریورماه جاری در شهر سنندج خبر داد.

برگزاری جشنواره قرآنی دانشجویان علمی کاربردی کشور در سنندج

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، یوسف رستمی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج اظهار کرد: این جشنواره با حضور دانشجویان سراسر کشور در چهار رشته شفاهی، کتبی، حفظ و بخش ادبی، هنری و پژوهشی برگزار می‌شود.

‌وی عنوان کرد: بخش شفاهی این جشنواره شامل قرائت، تحقیق و ترتیل است و قرآن‌شناسی، فرازهای قرآن و عترت و سیره معصومین بخش‌های کتبی مفاهیم این جشنواره را تشکیل می‌دهند.

به گفته رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان، رشته ادبی، هنری و پژوهشی امسال برای نخستین بار به هشتمین جشنواره قرانی دانشجویان علمی کاربردی اضافه شده است.

وی با بیان اینکه وبلاگ‌نویسی، مقاله‌نویسی و تالیف کتاب در قالب رشته پژوهشی این جشنواره تعریف شده است، اضافه کرد: مجموعاً 42 اثر به این بخش ارسال شده که براساس آرای داوران از پنج اثر برتر تجلیل می‌شود.

وی تعداد آثار ارسال شده به بخش ادبی هنری را 150 اثر عنوان کرد و گفت: آثار ارسال شده شامل خوشنویسی، تهذیب، عکس، نمایشنامه، فیلمنامه، شعر، داستان و تواشیح است که در پایان از 19 نفر تقدیر می‌شود.

رستمی خاطرنشان کرد: در بخش کتبی 60 اثر و در بخش شفاهی 115 اثر به مرحله کشوری این جشنواره راه پیدا کرده‌اند.

وی همچنین از رونمایی تمبر یادبود این جشنواره خبر داد و گفت: این تمبر به منظور مستند و ثبت کردن جشنواره رونمایی می‌شود.

وی از همکاری خوب دستگاه متولی این حوزه با دانشگاه علمی کاربردی برای اجرای هرچه بهتر این جشنواره تقدیر کرد.

یوسفی خاطرنشان کرد: به دلیل عدم همکاری، اوقاف تاکنون قادر به گنجاندن کارگاه‌های آموزشی و برنامه تجلیل از نخبه‌ها و فعالان شاخص قرآنی در این جشنواره نشده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: شناساندن ظرفیت‌های بالای دینی و مذهبی استان کردستان به شرکت‌کنندگان، افزایش روحیه فعالین حوزه قرآنی و ایجاد فضای معنوی در کردستان از مهم‌ترین تاثیرات آثار برگزاری این جشنواره است.

رستمی در پایان معرفی حماسه‌های دوران انقلاب، حضور در گلزار شهدای گمنام، بازدید از خانه کرد و مسجد جامع سنندج را از دیگر برنامه‌های جانبی این جشنواره عنوان کرد.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول