اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پشتیبانی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی:

81 مرکز متخلف علمی ـ کاربردی تعطیل شده‌اند

خبرگزاری فارس: معاون پشتیبانی و امور مالی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی گفت:‌ تاکنون 81 مرکز علمی ـ کاربردی در سطح کشور که صرفاً آموزش نظری و تئوری ارائه می‌کردند تعطیل شده‌اند.

81 مرکز متخلف علمی ـ کاربردی تعطیل شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد حسین حاجلو ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران و اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: ما به هیچ عنوان از مهر ماه اجازه نمی‌دهیم مراکزی صرفاً تئوری و علمی مشغول فعالیت باشد بلکه باید مراکز ما به توانمندی‌های مهارتی و فناوری و همچنین صلاحیت حرفه‌ای مجهز شوند.

وی با اعلام اینکه در دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی سطح کشور 470 هزار دانشجو مشغول تحصیل هستند،‌ خاطرنشان کرد: 330 هزار دانشجو در مقطع کاردانی و 140 هزار دانشجو نیز در مقطع کارشناسی به صورت پودمانی و ترمی مشغول تحصیل هستند.

معاون پشتیبانی و امور مالی دانشگاه جامع علمی – کاربردی از این دانشگاه علمی به عنوان دانشگاه صاحب صلاحیت و ریشه‌دار یاد کرد و گفت: دانشگاه جامع علمی – کاربردی دارای 23 مرکز مستقل و وابسته است که 900 مرکز مستقل و 23 مرکز دانشگاهی وابسته دارد که سعی داریم بر اساس استانداردهای جهانی زمینه تحصیل دانشجویان را در مقاطع و رشته‌های مختلف فراهم آوریم.

حاجلو با اشاره به اینکه در سطح کشور 4 میلیون دانشجو داریم،‌ یادآور شد: 66 درصد این دانشجویان در مقطع کارشناسی و 26 درصد در مقطع کاردانی تحصیل می‌کنند به طوری که در نظام آموزشی نیز باید به ازای هر دو یا سه کاردان یک کارشناس وجود داشته باشد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: این امر نشان می‌دهد که ما در اصلاح نظام آموزشی باید همت کنیم به طوری که در دانشگاه جامع علمی – کاربردی 330 هزار کاردان و 140 هزار کارشناس مشغول تحصیل هستند که به ازای هر 2.5 نفر تکنیسین یک کارشناس مشغول فعالیت است.

حاجلو از دانشگاه به عنوان مجور توسعه و مدار تربیت نیروی انسانی کار‌آمد یاد کرد و بیان داشت: ‌دانشگاه به حدی می‌تواند در این زمینه تحول‌آفرین باشد که دیگر فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ما نباید انتظار کار دولتی و کارمندی را داشته باشند.

وی با اعلام اینکه در سطح کشور 2.5 میلیون کارمند در دستگاه‌های دولتی و اجرایی مشغول فعالیت هستند، تاکید کرد: این در حالی است که ما بیش از 4 میلیون دانشجو داریم و نباید دانشجوی ما تنها به فکر ورود به سیستم دولتی و اداری باشد بلکه دانشگاه‌های ما باید نیروی کار‌آفرین و متخصص پرورش دهند.

معاون پشتیبانی و امور مالی دانشگاه جامع علمی – کاربردی ادامه داد: براساس اصل 44 اسناد بالادستی و چشم‌انداز 1404 رویکرد ما در نظام آموزشی کاملاً مشخص است به طوری که ما سعی می‌کنیم نیروهای مهارتی و متخصص را پرورش دهیم.

حاجلو خاطرنشان کرد:‌ در کنار نظام آموزش عالی، متوسطه و بهداشت و درمان ما نظام آموزشی مهارتی و فناوری را نیز تدوین کردیم چرا که معتقدیم دانش‌آموزان ما باید از دوران تحصیلی متوسطه خط سیر تحصیل خود را به گونه‌ای انتخاب کنند تا به سمت مهارت‌آموزی سوق پیدا کنند.

وی تقویت تعامل و صنعت و آموزش‌های نظری را یادآور شد و افزود:‌فارغ‌التحصیل دانشگاهی ما نباید مدعی کار دولتی باشد چرا که اکثریت آنها بدون دانش مهارتی فارغ‌التحصیل شده و با تکیه بر آموزش‌های نظری نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

این مسئول در پایان سخنان خود ابراز داشت:‌ در این شرایط تدوین نظام جامع آموزش مهارت‌آموزی و فناوری از سال 89 در دستور کار قرار گرفت و از اواخر سال گذشته نظام آموزشی و مهارتی تدوین شده و برای اجرا از مهر ماه امسال در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/خ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول