اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

چهارمین اجلاس بین‌المللی جاده ابریشم در چین برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی از برگزاری چهارمین اجلاس بین‌المللی جاده ابریشم در کشور چین خبر داد.

چهارمین اجلاس بین‌المللی جاده ابریشم در چین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی بعدازظهر امروز در دیدار با هیئت چینی، اظهار کرد: سال گذشته در اجلاس دوم جاده ابریشم در ترکیه بنا به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های دیگر کشورهای واقع در مسیر جاده ابریشم و موافقت طرف ترک، سومین اجلاس در تبریز برگزار شد و چهارمین دوره نیز در چین برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری این اجلاس فصل جدیدی از روابط اقتصادی، تجاری، سیاسی و فرهنگی بین کشورهای واقع در مسیر جاده ابریشم را رقم خواهد زد و احیای راه ابریشم موجب تعمیق پیوندهای موجود بین ملت‌های واقع در این مسیر خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه راه ابریشم فقط نقش تجاری و اقتصادی نداشته و توسعه روابط فرهنگی را نیز سبب خواهد شد، اظهار کرد: انتقال اسلام از طریق جاده ابریشم به چین نشانگر این موضوع است.

وی توسعه مناسبات با دولت‌ها را لازمه گسترش روابط با ملت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در مناسبات خود با کشورهای راه ابریشم، برای دستیابی به اهداف مشترک خواستار همکاری با دولت‌ها و مردم منطقه به‌صورت همزمان است.

بیگی گفت: با وجود اینکه گام‌های مهمی در زمینه توسعه روابط ایران و چین برداشته شده اما با توجه به ظرفیت‌های دو کشور و مناسبات، هنوز راه بسیاری در این زمینه وجود دارد.

وی اظهار امیدواری کرد که اجلاس جاده ابریشم بتواند شناخت بیشتری از ظرفیت‌های آذربایجان‌شرقی را به منصه ظهور برساند.

وی تصریح کرد: 10 درصد صادرات غیرنفتی کشور از آذربایجان‌شرقی صورت می‌گیرد.

بیگی با اشاره به فعالیت هشت هزار و 500 واحد صنعتی کوچک و بزرگ در استان از آن به‌عنوان یک ظرفیت صنعتی یاد کرد و خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از صنایع بزرگ در ایران در انحصار آذربایجان‌شرقی است.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: روند توسعه و پیشرفت کشور متوقف نخواهد شد و ما در مسیر پرافتخار خود منتظر همکاری هیچ کشوری نخواهیم ماند.

بیگی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بدون توجه به تحریم‌های اقتصادی و فشارهای سیاسی غرب، همچنان به توسعه و پیشرفت خود در ابعاد مختلف ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول