اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور دانشجویان قرآنی صورت گرفت

آغاز جشنواره مسابقات قرآنی دانشجویان علمی کاربردی در سنندج

خبرگزاری فارس: هشتمین جشنواره مسابقات قرآنی دانشجویان علمی کاربردی با حضور دانشجویان قرآنی شرکت‌کننده آغاز به کار کرد.

آغاز جشنواره مسابقات قرآنی دانشجویان علمی کاربردی در سنندج

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رئیس دانشگاه علمی و کاربردی استان کردستان در افتتاح این جشنواره با اشاره به اینکه قرآن گنجینه رازها و اسرار خداوند است، اظهار کرد: قرآن مجید نامه و سخن معبود با بنده خود و معجزه جاویدان پیامبر اسلام(ص) در بین امت اسلامی است.

یوسف رستمی خاطرنشان کرد: قرآن کلامی است که هرچه دانش و بینش بشر افزایش پیدا کند و وسعت یابد، حقایق و معارف تازه‌ای از آن استخراج می‌شود.

به گفته وی، مطالعه و بررسی قرآن کریم نه تنها آن را کهنه نمی‌کند بلکه موجب درخشش بیشتری این کتاب آسمانی می‌شود.

رستمی افزود: قرآن کتاب انسان‌سازی است که از طریق رهنمودهایش انسان‌های کاملی می‌سازد که در آنها ماده و معنا بهم آمیخته و تکامل می‌یابد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی دانشجویان علمی کاربردی کشور با حضور برگزیدگان مرحله استانی به مدت سه روز در سنندج برگزار می‌شود، تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این جشنواره قرآنی در بخش‌های شفاهی، کتبی، پژوهشی، ادبی و هنری به رقابت می‌پردازند.

به گفته رئیس دانشگاه علمی و کاربردی استان کردستان، در بخش شفاهی 247 نفر، کتبی یک‌هزار و 800 نفر، 42 اثر در بخش پژوهشی و 110 اثر در بخش ادبی و هنری از استان‌های مختلف کشور در این مسابقه شرکت کرده‌اند.

رستمی افزود: بعد از بازبینی و داوری مجدد 115 نفر در بخش شفاهی به بخش کشوری راه یافتند که در دو روز آینده با هم به رقابت می‌پردازند.

به گفته وی، در بخش کتبی نیز پس از آزمون مقدماتی 60 نفر از دانشجویان به مرحله نهایی راه یافتند که تعداد 11 نفر از آنها در رشته‌های مفاهیم قرآنی، فرازهای قرآن و عترت، قرآن‌‌شناسی و سیره معصومین به عنوان نفرات برتر شناخته شدند.

وی ادامه داد: در بخش پژوهشی شش اثر و در بخش ادبی و هنری نیز 19 اثر به عنوان آثار برتر انتخاب و معرفی شدند.

رستمی بخش شفاهی این جشنواره را شامل قرائت، تحقیق و ترتیل و حفظ دانست و اظهار کرد: بخش حفظ این جشنواره نیز در رشته‌های حفظ یک جزء، سه جزء، 10 جزء، 20 جزء و 30 جزء برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه جامعه علمی و کاربردی استان کردستان خاطرنشان کرد: امیدواریم که دانشجویان فعال و تلاشگر در پرتو تربیت قرآنی بیش از پیش در نیل به مقامات مادی و معنوی نائل شوند و قله‌های شامخ معرفت را فتح کنند.

وی شناساندن ظرفیت‌های بالای دینی و مذهبی کردستان به شرکت‌کنندگان را از مهم‌ترین تاثیرات برگزاری این جشنواره در استان دانست و افزود: افزایش روحیه فعالین حوزه قرآنی و ایجاد فضای معنوی در کردستان از دیگر آثار برگزاری این جشنواره در کردستان است.

رستمی در پایان معرفی حماسه‌های دوران انقلاب، حضور شرکت‌کنندگان در گلزار شهدای گمنام، بازدید از خانه کرد و مسجد جامع سنندج را از دیگر برنامه‌های جانبی این جشنواره برشمرد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول