اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس:

زمین‌های کشاورزی جنوب دشت ورامین آبیاری می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی از آبیاری زمین‌های کشاورزی جنوب دشت ورامین خبر داد.

زمین‌های کشاورزی جنوب دشت ورامین آبیاری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، به‌نقل از روابط عمومی دفاتر نماینده مردم شهرستان‌های پیشوا و ورامین در مجلس شورای اسلامی، حسین حسینی نقوی گفت: به دلیل عدم دسترسی مطلوب کشاورزان جنوب دشت ورامین یعنی بخش جوادآباد، پیشنهاد انتقال چهار متر مکعب آب حاصل از تکمیل فازهای باقی مانده تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران به وسیله لوله و به موازات خط راه آهن صورت گیرد تا اراضی کشاورزی وسیع بخش جوادآباد با انتقال این آب زیر کشت برود.

نماینده مردم شهرستان‌های پیشوا و ورامین ادامه داد: به همین منظور با دعوت از مهندس ارتقایی مدیرکل آب منطقه‌ای استان تهران و معاونان ایشان جلسه‌ای در فرمانداری ورامین تشکیل می‌شود تا در مورد نحوه انتقال آب مذاکرات صورت گیرد.

این گزارش حاکی است، دشت حاصلخیز ورامین یکی از مهم‌ترین مناطق کشاورزی در استان تهران است که به دلیل کمبود آب در سالیان اخیر بخش زیادی از آن کشت نشده است.

با انتخاب نقوی به عنوان نماینده مردم در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی پیگیری‌های بسیاری برای تامین آب برای کشاورزی دشت ورامین صورت گرفت که نهایتاً منجر به تصویب 30 میلیون متر مکعب آب سد ماملو به علاوه راه‌اندازی هشت فاز تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران و ورود هشت متر مکعب آب در کانال‌های آبرسانی به دشت ورامین شد.

اما با نزدیک شدن به مراحل تکمیل تصفیه‌خانه جنوب تهران و تکمیل فاز این تصفیه هشت خانه نیاز به مسیری برای انتقال هشت متر مکعب آب است که کانال فعلی توان هدایت آن را به دلیل کمی شیب و گنجایش ندارد. بنابراین برای این موضوع گزینه‌های مختلفی برای هدایت این آب مطرح شد.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول