اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خبر داد

ورود 6 هزار و 600 میلیارد تومان به عرصه کشاورزی کشور

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران گفت: با تصمیم کارگروه کشاورزی خارج از بودجه کشور، مبلغ 6 هزار و 600 میلیارد تومان در سال جاری به عرصه کشاورزی وارد می‌شود.

ورود 6 هزار و 600 میلیارد تومان به عرصه کشاورزی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدحسین کریمی‌پور چهارشنبه شب در نشست مشترک اعضای اتاق بازرگانی استان کرمان با اشاره به بورس ارز اظهار داشت: طرف عرضه ارز صادرکنندگان و کسانی هستند که عرضه ارز داشته باشند و متقاضی مصرف کنندگان ارز هستند که تاکنون در این زمینه 24 مورد شناخته شده است و می‌توانند از طریق بورس ارز و کارگزاران خود مبادله انجام دهند.

وی گفت: دولت پذیرفته که موانع کار را برای مبادله ارز حذف کرده و بانک‌ها به عنوان نمایندگی عرضه و تقاضای ارز اقدام کنند.

کریمی‌پور عنوان کرد: اتفاق خوبی که در کشور صورت گرفت توجه ویژه رئیس جمهور به عرصه کشاورزی بود و کارگروه ویژه کشاورزی در این زمینه تشکیل و تصمیم گرفته شد خارج از بودجه کشور، مبلغ 6 هزار و 600 میلیارد تومان در سال جاری به عرصه کشاورزی وارد شود.

وی افزود: قرار است تلاش کنیم در عرصه‌های جدیدی در کشاورزی واحدهایی توسعه یابد که ارزش افزوده بالاتری داشته و تسهیلات ارزان قیمتی به این واحدها از محل 6 هزار و 600 میلیارد تومان اعطا شود.

کریمی‌پور تصریح کرد: در استان‌ها نیز کارگروه‌هایی در این زمینه تشکیل شده و کار پیگیری می‌شود و برای اجرای دستورالعمل‌های این حوزه باید در راستای کشف منابع مصرف نشده و تجهیز منابع آب تلاش کنیم.

وی بیان کرد: در استان کرمان که بیش از یک‌میلیارد متر مکعب آب اضافه برداشت می‌شود، باید این توجه صورت گرفته و با جدیت در مصرف آب کشاورزی صرفه‌جویی انجام شود که جبران برداشت اضافه محقق شود.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول