اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

عمده تعاونی‎های گلستان در بخش کشاورزی فعالند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: بیشترین تعاونی‎های استان در بخش کشاورزی فعال هستند.

عمده تعاونی‎های گلستان در بخش کشاورزی فعالند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حسینعلی خواجه‎مظفری صبح امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی استان اظهار داشت: سهم تشکیل تعاونی در بخش خدمات و صنعت در گلستان به ترتیب 18 و 14 درصد است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 297 تعاونی در گلستان به ثبت رسیده است خاطر نشان کرد: البته 38 تعاونی دیگر نیز به این تعداد اضافه خواهد شد.

خواجه‎مظفری با اشاره به اینکه گلستان رتبه دوم کشوری را در بخش تعاونی‎ها به دست آورده است افزود: کسب این رتبه در کشور نشان می‎دهد که این مجموعه در ترویج و تبلیغات تعاونی خوب عمل کرده است و این امر سبب شده تا مردم به ایجاد و ثبت تعاونی رغبت نشان دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه 49 درصد بانوان در بخش تعاونی کشاورزی فعالیت می‎کنند یادآور شد: بانوان در بخش تعاونی‎های صنعت و خدمات نیز به ترتیب 18 و 17 درصد فعالان را به خود اختصاص داده‎اند.

خواجه‎مظفری با ابراز خرسندی از اینکه گلستان به عنوان استان پیشگام در تشکیل تعاونی سهامی عام در کشور بوده است اضافه کرد: تعاونی ذوب‎آهن اترک معقول گلستان «سهامی عام» به عنوان نخستین تعاونی سهامی با عضویت شرکت‎های تعاونی و بخش خصوصی تشکیل شده است.

وی در خصوص سرمایه اولیه این شرکت تعاونی گفت: این تعاونی با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان سرمایه اولیه در تولید شمش فولادی فعالیت می‎کند و میزان کل سرمایه‎گذاری آن چیزی حدود 504 میلیارد تومان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ظرفیت این تعاونی را 1.4 میلیون تن اعلام کرد و افزود: این تعاونی در مساحتی بالغ بر 100 هکتار در حدفاصل بین گمیشان و آق‎قلا قرار گرفته است.

خواجه‎مظفری میزان اشتغال‌زایی این تعاونی را 687 نفر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر استعلام این پروژه از مراجع شش‎گانه صورت گرفته و پرونده در مرحله ارزیابی زیست‎محیطی بررسی می‌شود.

انتهای پیام/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول