اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

نگاه سنتی به بخش کشاورزی تبدیل به صنعتی شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان برپایی نمایشگاه کشاورزی را از مؤلفه‌های توسعه استان دانست و گفت: باید نگاه‌های سنتی در بخش کشاورزی را تبدیل به نگاهی صنعتی کرده و با شناسایی نخبگان ظرفیت‌ها را افزایش دهیم.

نگاه سنتی به بخش کشاورزی تبدیل به صنعتی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌اکبر فامیل‌کریمی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی، ماشین‌آلات، سیستم‌های آبیاری و کشت‌های گلخانه‌ای و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مرغداری، دامپروری و شیلات، برپایی نمایشگاه‌ها را از شاخصه‌ها و مؤلفه‌های مهم توسعه استان خواند و اظهار کرد: تاکنون اقدامات مطلوبی در سایت نمایشگاه بین‌المللی همدان انجام شده که این توانمندی بیانگر همت بلند و همراهی بخش خصوصی و مدیریت نمایشگاه است.

وی افزود: با همکاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران این بخش، سایت بین‌المللی نمایشگاه در طراز محقق شده در طرح آمایش استان قرار می‌گیرد که بسیار در توسعه استان مؤثر است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان بیان کرد: باید به نمایشگاه فنی با حوزه اقتصاد و صنعت نگاه کرد که لازم است در این باره تأثیرگذاری این بخش و آیتم‌های گوناگون آن را باور کنیم.

وی ادامه داد: محور سرمایه‌گذاری مرتبط با کشاورزی باید بر اساس یافته‌های کارشناسان در سطوح عالی مدیریتی کشور و بر مبنای قانون پنجم برنامه کشور باشد.

فامیل‌کریمی تصریح کرد: در خروجی نمایشگاه باید نگاه‌های سنتی خود را به بخش کشاورزی تبدیل به نگاهی صنعتی کرده و با شناسایی نخبگان و معرفی آنها ظرفیت‌های موجود را افزایش دهیم.

وی در پایان فضای حاکم بر استان و کشور را متوجه توسعه بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: در سطح کشور طرح‌های برتر در هر استان می‌تواند اعتبارات بیشتری را کسب کرده و در استان نیز استاندار با رویکرد مطلوب خود به کشاورزی شرایط پیشرفت در این امر را تسهیل کرده است.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی همدان نیز گفت: برگزاری نمایشگاه‌های موفق زمینه استمرار آنها را فراهم می‌کند و برگزاری نهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی بیانگر موفقیت نمایشگاه در دوره‌های گذشته است.

محمدرضا بیاناتی افزود: مجموعه نمایشگاهی کشاورزی و صنایع وابسته دارای 103 واحد صنایع وابسته، 35 واحد مرتبط با دام و طیور، 26 واحد ماشین‌آلات کشاورزی و 42 واحد مرتبط با آبیاری نهاده‌ها و سیستم‌های گلخانه‌ای است.

وی بیان کرد: با توجه به رویکرد امسال و نامگذاری مقام معظم رهبری مبتنی بر سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی 72 درصد واحدهای نمایشگاه اختصاص به شرکت‌کنندگان داخلی از 13 استان کشور دارد و 25 درصد شرکت‌کنندگان در نمایشگاه نیز نمایندگان 11 کشور خارجی هستند که تولیدات خود را ارائه می‌کنند.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی همدان خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی و ماشین‌آلات هفت ماه به طول انجامیده و در این مدت بیش از 15 هزار فکس ارسال و 6 هزار و 700 تماس تلفنی انجام گرفته است.

وی نمایشگاه‌ها را دروازه ورود کالای جدید به هر استان عنوان کرد و افزود: در این نمایشگاه هفت نوع محصول جدید به کشاورزی استان عرضه می‌شود که امید است بهره‌گیری لازم را به دنبال داشته باشد.

بیاناتی فراهم شدن 600 اشتغال موقت و در آینده‌ای نزدیک با جذب نمایندگی‌های گوناگون بخش کشاورزی، ایجاد اشتغال دائم را از موجبات ارتقای رویکرد اقتصادی عنوان کرد.

وی در پایان گفت: تورهای بازدید کشاورزان و کارشناسان کشاورزی از سایر استان‌ها و شهرستان‌ها با هزینه نمایشگاه انجام می‌گیرد و شش کارگاه جنبی نیز با همکاری و مساعدت جهاد کشاورزی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول