اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان جلفا:

عدم پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی در جلفا مشکل‌ساز شده است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان جلفا با انتقاد از عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات به کشاورزان گفت: این وضعیت باعث بروز مشکلات بسیاری شده است.

عدم پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی در جلفا مشکل‌ساز شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، مختار سیفی در نشست کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان اظهار کرد: امسال بیش از 160 میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه کشاورزی از سوی دولت به این شهرستان اختصاص یافت که از این میزان فقط 12 میلیارد ریال به متقاضیان اعطا شده است.

وی پس از شنیدن گزارش ناامیدکننده مدیریت جهادکشاورزی و بانک کشاورزی شهرستان در این خصوص گفت: تعداد 241 طرح در بخش کشاورزی در این شهرستان به تصویب رسیده که از این تعداد 33 نفر موفق به اخذ تسهیلات اعطایی دولت به کشاورزان شده‌اند.

سیفی با بیان اینکه امکانات و استعدادهای رونق کشاورزی از جمله آب و زمین کشاورزی در این شهرستان مهیاست تشریح کرد؛ دولت کریمه نیز سرمایه لازم را در اختیار بانک‌ها قرار داده و در این میان اشکال‌تراشی بانک‌ها توجیه‌ناپذیر است.

فرماندار جلفا ادامه داد؛ در صورت استمرار این روند تسهیلات مصوب به این شهرستان که از حیث جذب رتبه آخر استانی را دارد در اختیار سایر شهرستان‌های موفق قرار می‌گیرد و این مایه تأسف است.

سیفی به مدیریت جهادکشاورزی و بانک کشاورزی شهرستان مهلت 10 روزه داد تا با بررسی درخواست‌ها متقاضیان را بیش از این سرگردان نکنند.

وی همچنین از روند کند اعطای اراضی کشاورزی در دشت «گلفرج» و نیز مراحل طولانی بررسی درخواست‌های سرمایه‌گذاری در بخش آبزی‌پروری در سواحل رودخانه ارس اظهار گلایه کرده و خواستار رفع موانع موجود شد.

شهرستان جلفا به واسطه وجود رودخانه پرآب ارس و اراضی مستعد کشاورزی در دشت «گوردیان» و دشت «گلفرج» و آبرسانی به اراضی بالادست از طریق پمپاژهای متعدد به یکی از قطب‌های کشاورزی آذربایجان‌شرقی تبدیل شده است.

انتهای پیام/‌ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول