اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی:

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو توجه به کشاورزی نوین است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی، تحقق اقتصاد مقاومتی را مستلزم توجه به کشاورزی نوین و عبور از دوره کشاورزی سنتی دانست.

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو توجه به کشاورزی نوین است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی جشنواره علم تا عمل استان قم، سیدعلی طباطبایی‌قمی با اشاره به تاکید حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه کشاورزی محور استقلال است گفت: این انتظار از مسئولان می‌رفت که از 50 سال گذشته که این مسئله مطرح شد توجه ویژه‌ای به صنعت کشاورزی نوین داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و توجه ویژه ایشان به اقتصاد مقاومتی خاطر نشان کرد: اگر مسئولان و متخصصان به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشند، بی‌شک با توجه به توان بالای ایرانیان خواهیم توانست از تحریم‌ها عبور کرده و به صادرات علوم خود بپردازیم.

این مبتکر قمی که با طرح قارچ‌کش نوین در سومین نمایشگاه ملی علم تا عمل شرکت کرده است، پیشرفت روزافزون ایرانیان را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: در حال حاضر می‌توانیم منطقه را در زمینه علم شیمی و مکانیک حمایت کرده و بازار جهانی را در دست گیریم.

وی خواستار ایجاد رشته شیمی کشاورزی در دانشگاه‌ها شد و گفت: توجه به نهادهای کشاورزی به ویژه آگروشیمی می‌تواند سهم بسزایی در اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

برگزیده جشنواره خوارزمی در تولید دارو و پژوهشگر برتر ششمین جشنواره پژوهشگران برتر اضافه کرد: کشاورزی می‌تواند زمینه اشتغالزایی را فراهم آورد اما شرط آن توجه به کشاورزی نوین است.

وی خواستار حمایت جهاد کشاورزی از محصولات جدید شد و گفت: معرفی محصولات نوین به کشاورزان می‌تواند زمینه  سرافرازی ایران اسلامی را فراهم آورد و به پیوند علم و عمل بینجامد.

طباطبایی برگزاری نمایشگاه علم تا عمل برای سومین سال پیاپی را گامی مهم در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی خواند و اظهار امیدواری کرد که برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها به تولید انبوه محصولات نوین بالاخص در حوزه کشاورزی و در نهایت  به بالندگی ایران در جهان منتهی شود.

انتهای پیام/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول