اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ساری:

مسئولان برای جلوگیری از واردات محصولات کشاورزی تدبیر کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ساری گفت: مسئولان برای جلوگیری از واردات محصولات کشاورزی تدبیر کنند.

مسئولان برای جلوگیری از واردات محصولات کشاورزی تدبیر کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام محمد قاسمی ظهر امروز در خطبه نماز جمعه ساری بر کرامت زن در خانواده تاکید کرد و وظایف مرد را در خانواده برای تعالی این نهاد اجتماعی برشمرد.

وی با اشاره به اینکه زوجین برای تحکیم بنیان خانواده باید تلاش کنند، اظهار داشت: بر اساس آمارهای گزارش شده در پنج ماهه نخست سال جاری ازدواج صورت گرفته در مازندران با کاهش اما میزان طلاق به ثبت رسیده افزایش داشته است.

وی با تاکید بر اینکه برای جامعه اسلامی این گونه آمارها درست نیست، ادامه داد: از لحاظ سنی، سن ازدواج بالا رفته اما از نظر فکری زوجین به بلوغ نمی‌رسند.

این مسئول سن ازدواج گزارش شده را 20 تا 24 سال عنوان کرد و گفت: این آمار در حالی است که سن طلاق زوجین 25 تا 29 سال است.

قاسمی با تاکید بر اینکه این گونه آمارها باید به صورت شفاف به مردم گزارش شود، متذکر شد: با آسیب‌شناسی که صورت می‌گیرد جلوی اینگونه نقص و بیماری‌های اجتماعی باید گرفته شود.

حماسه 17 شهریور یکی از ارکان شکل‌گیری جمهوری اسلامی است

وی در بخش دیگری از سخنانش حماسه 17 شهریور را یکی از ارکان شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و یادآور شد: انقلاب اسلامی مرهون جانفشانی‌های مردم ولایتمدار کشور است.

خطیب موقت جمعه مرکز مازندران 20 شهریور را سالروز شهادت آیت الله مدنی دانست و اظهار داشت: فعالیت منافقان در جمهوری اسلامی باعث شد تا بهترین یاران امام راحل از مردم جدا شوند.

وی در سخنانش به مسائل داخل استان پرداخت و با تاکید بر اینکه مازندران به عنوان قطب کشاورزی در کشور مطرح است و باید مورد حمایت مسئولان ملی و استانی قرار گیرد، بیان داشت: هرگونه اختلال در بخش کشاورزی موجب ناراحتی روحی در بین مردم مازندران می‌شود.

جلوگیری از واردات محصولات کشاورزی در زمان برداشت محصول در مازندران

قاسمی با اشاره به اینکه در زمان برداشت محصولات کشاورزی، کشاورزان مازندرانی شاهد واردات بی‌رویه این گونه محصولات هستند، تصریح کرد: همه مسئولان استانی برای جلوگیری از واردات محصولات باغی و زراعی در مازندران به ویژه در زمان برداشت محصول تدبیر کنند.

وی خاطرنشان کرد: کشاورز مازندرانی در طول سال با خریداری کود، سم و مهیا کردن اراضی باغی و کشاورزی تلاش می‌کند تا محصول خوبی را برداشت کند اما با واردات این گونه تولیدات از خارج کشور روبه‌رو می‌شود که منصفانه نیست.

خطیب موقت نمازجمعه ساری درباره برپایی شانزدهمین اجلاس غیرمتعهدها در کشور اشاره کرد و گفت: اصل برگزاری اجلاس توسط جمهوری اسلامی بسیار مبارک بود.

وی ادامه داد: زمانی که تحریم و تهدیدات علیه کشور شده است اجلاس یکی از پیروزی‌های دیپلماسی کشور بود.

این مسئول حضور سران 120 کشور را در اجلاس شانزدهم غیرمتعهدها باعث انزوای دشمن دانست و گفت: رسانه‌های رژیم صهیونیستی برپایی اجلاس را در ایران به دور از امنیت عنوان کردند ولی شاهد آرامش کامل در این نشست کشورهای غیرمتعهد در کشور بودیم.

اجلاس سران غیرمتعهدها زورآزمایی دیپلماسی بود

وی برتری این اجلاس را حضور رهبری و سخنرانی ایشان دانست و اضافه کرد: این اجلاس زورآزمایی دیپلماسی بوده و قدرت رهبری را در مقابل رئیس جمهور آمریکا نشان داد.

خطیب جمعه ساری ادامه داد: کفه ترازوی خروجی شانزدهمین اجلاس جنبش غیرمتعهدها به طور مطلق به نفع جمهوری اسلامی تمام شد.

وی با بیان اینکه تمام مواضع انقلاب که سال‌ها کسی جرات نمی‌کرد در مراودات جهانی مطرح کند از سوی رهبری عنوان شد، بیان داشت: رهبر انقلاب با جسارتی که در مکتب اهل بیت و سالار شهیدان این شجاعت را آموخت در صحن اجلاس وارد و مواضع انقلاب اسلامی را با بیانی رسا و شیوا مطرح کرد.

قاسمی خاطرنشان کرد: برائت ایران از استفاده انرژی هسته‌ای و تاکید بر صلح جهانی، تصمیم بر سرنوشت سوریه و فلسطین و تحریم‌های اقتصادی و بیداری اسلامی در منطقه از سری مطالبی بود که رهبری در اجلاس مطرح کردند.

امام جمعه موقت مرکز مازندران، نهراسیدن از اخم دشمنان و سردمداران استکبار جهانی را از تاکیدات رهبری در اجلاس جنبش غیرمتعهدها عنوان کرد و اذعان داشت:  رهبری در سخنانش تهدیدات اسرائیل را به طور قاطع پاسخ داد.

انتهای پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول