اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد در جشنواره بین‌المللی مقاومت اسلامی

تداوم مبارزه مهم‌ترین اصل در مقاومت اسلامی / هنرمندان «مقاومت» را تبیین کنند

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تداوم مبارزه مهم‌ترین اصل اساسی در مقاومت اسلامی است و در این راه باید مراقب مسیرهای انحرافی که بر سر راه مقاومت وجود دارد باشیم.

تداوم مبارزه مهم‌ترین اصل در مقاومت اسلامی / هنرمندان «مقاومت» را تبیین کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد حسینی دقایقی پیش در سومین کنفرانس و جشنواره بین‌المللی مقاومت اسلامی که در اصفهان در حال برگزاری است، اظهار کرد: کشورهای اسلامی نباید به تغییرات جزئی پس از انقلاب بسنده کنند، چرا که دشمن هرگز از هدف خود در راه مصادره این انقلاب‌ها دست برنمی‌دارد.

وی افزود: باید کشورهای اسلامی با بصیرت و دور اندیشی به دنبال تحولات بنیادین باشند و به این نکته نیز توجه داشته باشند که نیاز به هدایت رهبری شجاع و آگاه دارند تا بتوانند همانند ایران گردنه‌های سخت را پشت سر بگذارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هنر زبانی جهانی است که به کمک آن می‌توان حقایق را به خوبی بیان کرد، تصریح کرد: اکنون فراتر از کشور اسلامی شاهد حرکت مقاومت و تحولاتی در کشورهای غیر اسلامی هستیم و این بیداری و حرکت در سراسر جهان قابل تأمل است.

وی افزود: همان‌ طور که در مبارزات ملت ایران شاهد بودیم، بدون مجاهدت و مبارزه نمی‌توان به اهداف بلند دست یافت.

حسینی افزود: اگر امروزه آمریکا و رژیم صهیونیستی از ایران هراس دارند، به خاطر تجربه هشت سال دفاع مقدس است که فرزندان این مرز و بوم با دست خالی و با تکیه بر غیرت و ایمان خود در برابر هجمه گسترده دشمنان ایستاد.

*‌هنرمندان در حیطه مقاومت بیشتر فعال باشند

وی تاکید کرد: لازم است تمام نخبگان هنرمندان و شاعران در حیطه مقاومت بیش از گذشته وارد شوند و با زبان هنر که تأثیرگذارتر و ماندگارتر است، حقایق آن را بیان کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: از محققان دانشگاهی و صاحب‌نظران نیز این انتظار می‌رود که مقاومت مردم فلسطین، لبنان و دیگر کشورهای اسلامی را دست‌مایه تحقیقات خود قرار دهند و پژوهش‌های لازم در این زمینه را انجام دهند تا کار هنرمندان آسان‌تر شود.

وی با اشاره به اینکه، در آموزه‌های اسلامی تأکید فراوانی درباره جهاد و مقاومت شده است، تأکید کرد: نبرد حق و باطل از ابتدای خلقت وجود داشته است و ره‌پویان راه حقیقت از همه آزمون‌های این راه در این زمینه سربلند بیرون آمدند.

حسینی با بیان اینکه هنر مقاومت در دل دشمن ایجاد رعب می‌کند، ادامه داد: کشور ایران سال‌هاست در حال مقاومت و مبارزه است و پس از نیم قرن همچنان این نبرد در زمینه فرهنگی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه دشمن قصد دارد فرهنگ ما را دچار استحاله کند و اعتقاداتی که باعث این مقاومت شد با بمباران تبلیغاتی تضعیف کند، اظهار کرد: رسانه‌های متعهد لازم است بیش از گذشته در زمینه هنر مقاومت تلاش کنند تا در جنگ روانی نیز از عهده توطئه‌های دشمن  به خوبی برآییم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: امیدواریم این جشنواره منشأ خیر و برکت باشد و به کمک هنر به سمتی برویم که با ساخت فیلم در سراسر دنیا تأثیرگذار باشیم و شاهد آثار بیشتر حرکت اسلامی باشیم.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول