اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه روز جهانی قدس

"مقاومت اسلامی تا پیروزی" از رادیو معارف پخش می‌شود

خبرگزاری فارس: به مناسبت روز ملی مقاومت اسلامی و در آستانه روز جهانی قدس ویژه برنامه «تا پیروزی» رادیو معارف به بررسی محور مقاومت در منطقه می‌پردازد.

"مقاومت اسلامی تا پیروزی" از رادیو معارف پخش می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی رادیو معارف، مدیر گروه خبر و برنامه‌های سیاسی رادیو معارف با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی روز 23 مرداد روز مقاومت اسلامی نامگذاری شده است اظهار داشت: شاید بتوان گفت آنچه در جنوب لبنان اتفاق افتاد، پایان یک مرحله و آغاز مرحله‌ای جدیدی است که ناگزیر این تحول تاریخی،‌ آثار خود را بر آینده‌ منطقه و بر آینده‌ احزاب سیاسی و جنبش‌های مقاومت بر جای خواهد گذاشت.

وی افزود: بدون شک، تجربه مقاومت در جنوب لبنان بر آینده منازعه با صهیونیسم در فلسطین و سایر کشورهای عربی نیز، تأثیر مهمی خواهد گذاشت.

احمد عارفخانی بیان کرد: بدین منظور و با توجه به نزدیک شدن به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که از سوی امام راحل، روز جهانی قدس نام گرفت؛ رادیو معارف با هدف بررسی محور مقاومت اسلامی در منطقه و کنکاش در مسائل مربوط به فلسطین، ویژه برنامه‌ای با عنوان «تا پیروزی» تدارک دیده است.

وی افزود: در این ویژه برنامه دو مجموعه موضوع تحلیل و بررسی می‌شود که مجموعه موضوعی اول شامل تبیین چیستی محور مقاومت در خاورمیانه و تاریخچه آن در فلسطین، بررسی شدائد مقاومت فلسطین در حیطه فعالیت‌های زنان، کودکان و سالخوردگان؛ تبیین موانعی که برای مقاومت فلسطین ایجاد شد مانند محاصره غزه، دستگیری اعضای دولت موقت و نمایندگان فلسطین؛ بیان چرایی یهودی‌سازی در فلسطین و قدس شریف و شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی، بیان آثار تظاهرات ملت‌های منطقه و جهان اسلام در حمایت از فلسطین و قدس و بررسی مقاومت به‌عنوان تنها راه رسیدن به پیروزی در فلسطین؛ توسط مجتبی رحماندوست، نماینده مجلس شورای اسلامی و مشاور سابق رئیس جمهور در امور ایثارگران کارشناسی خواهد شد.

همچنین مجموعه موضوعی دوم شامل عوامل تقویت محور مقاومت؛ بررسی آمار بازداشت‌ زنان و کودکان و قاچاق اعضای بدن اسرا در فلسطین؛ تاثیر بحران کنونی انرژی و آب و کمبود دارو در نوار غزه؛ بررسی اسلام‌ستیزی در فلسطین با ارائه آمارهایی از تخریب مساجد و اماکن فرهنگی مسلمانان؛ بررسی آماری همگامی کشورها در سیاست حمایت از مقاومت فلسطین و تبیین روند آینده فلسطین در دست ملت‌هاست و نه دولت‌های غربی و عربی؛ توسط سعدالله زارعی، کارشناس مسایل خاورمیانه کارشناسی خواهد شد.

ویژه برنامه«تا پیروزی» کاری از گروه خبر و برنامه‌های سیاسی، به تهیه‌کنندگی، سردبیری و نویسندگی محمدعلی حسینیان و گویندگی مصطفی اسماعیلی از شنبه 21 مرداد آغاز شده و تا پنج‌شنبه 26 مرداد 91 هر روز از ساعت 8 و 40دقیقه صبح از رادیو معارف پخش می‌شود.

انتهای پیام/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول