اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره):

مقاومت اسلامی بر ولایت فقیه تکیه دارد

خبرگزاری فارس: قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه مقاومت اسلامی بر ولایت فقیه تکیه دارد گفت: داشتن انگیزه الهی در مبارزه با دشمن موجب می‌شود مبارزان هر آنچه دارند برای هدف خود هزینه کنند.

مقاومت اسلامی بر ولایت فقیه تکیه دارد

حجت‌الاسلام محمود رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن روز مقاومت اسلامی اظهار داشت: اگر ملتی در برابر دشمنانش مقاومت نکرده و عقب‌نشینی کند، بدون شک دچار ذلت و خواری خواهد شد.

وی گفت: مقاومت در برابر دشمن یک امر فطری و عاقلانه است که دین هم به آن تاکید دارد و احکامی برای آن وضع کرده است.

قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: در برابر تجاوز و ستمگری زورگویان باید با تمام قدرت دفاع کرد و اگر کسانی در برابر این ستمگری‌ها کوتاه بیایند، دشمنان و ستمگران بر آنها مسلط می‌شوند.

وی افزود: این موضوع هم در زمینه دشمنان خارجی که مسلمانان را مورد ستم قرار می‌دهند، کاربرد دارد و هم در مورد کسانی که در عرصه داخلی حقوق عمومی را نادیده می‌گیرند.

رجبی با اشاره به اینکه اقدام عملی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است خاطر نشان کرد: حتی جهاد در راه خدا نیز نوعی امر به معروف است.

وی گفت: کوتاهی مسلمانان در برابر استکبار موجب شده که حرکت‌های آزادی‌خواهانه از حمایت کافی برخوردار نباشد.

قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) اضافه کرد: این عقب‌نشینی‌ها و سرسپردگی‌ها موجب شد تا قبله نخست مسلمانان توسط اسرائیل غصب شده و کشورهای دیگر اسلامی نیز با توطئه‌های مکارانه آنها متلاشی شوند.

وی ادامه داد: امروز هم در هر گوشه از جهان تجاوزگری‌هایی نسبت به حقوق مسلمانان صورت می‌گیرد و فریادهای مظلومانه مسلمانان در گلو خفه شده است.

رجبی عنوان داشت: همه این اتفاقات به این خاطر است که عنصر مقاومت و غیرت دینی در جوامع اسلامی و در رهبران و مسئولان یا وجود نداشته و یا اینکه بسیار ضعیف شده است.

وی افزود: اگر روحیه مقاومت به خصوص با انگیزه‌های دینی تقویت شود، به طور حتم مسلمانان می‌توانند به حقوق از دست رفته خود دست پیدا کرده و دشمنان را به سزای اعمالشان برسانند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: اگر نگاهی به تاریخ کشورهای اسلامی بیندازیم، متوجه می‌شویم که در نقاطی هم که مقاومتی صورت گرفته، انگیزه‌هایی مانند ملی‌گرایی و نژادپرستی مطرح شده و همین موجب شده که این جنبش‌ها نتوانند به نتیجه مطلوب خود رسیده و برای مسلمانان نجات‌بخش باشند.

وی گفت: در دوران حاضر شاهد بودیم که امام خمینی(ره) با تکیه بر انگیزه‌های الهی و معارف دینی مقاومتی را در میان مسلمانان پایه‌گذاری کرد که لرزه بر اندام استکبار انداخت.

رجبی خاطر نشان کرد: کشور ما با تکیه بر این مقاومت توانست یک رژیم 2 هزار و 500 ساله را سرنگون کند و به دنبال آن حماس و حزب‌الله توانستند بر دشمنان خود با حداقل امکانات پیروز شوند.

وی با اشاره به ویژگی‌های جنبش جهانی مقاومت اسلامی ابراز داشت: این حرکت با تکیه و پیروی از ولایت فقیه پیش می‌رود و راه‌ها را برای خود باز می‌کند.

قائم مقام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار کرد: روانشناسان و جامعه‌شناسان نیز به این موضوع تاکید دارند که در مبارزات اجتماعی، انگیزه دینی بهترین انگیزه‌ای است که می‌تواند موجب پیروزی شود.

وی ادامه داد: شکل‌گیری اسلام و پیروزی پیامبر اسلام در صحنه‌های مختلف نیز مرهون همین روحیه حق‌طلبانه بوده است.

رجبی گفت: انگیزه الهی موجب می‌شود که انسان‌ها هر چه دارند را در راه خدا فدا کنند و ملتی که چنین روحیه‌ای داشته باشد، قطعاً پیروز خواهد شد.

وی ابراز داشت: اگر بخواهیم فقط روی مسائلی مانند ملیت‌ها تکیه کنیم، اتحاد مسلمانان دچار آسیب می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: در واقع انگیزه الهی هم اتحاد‌آفرین است و هم امدادهای الهی را با خود به همراه دارد که این موضوع نوید دهنده پیروزی است.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول