اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه:

مقاومت اسلامی زمینه‌ساز ظهور است

خبرگزاری فارس: جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: بهترین نتیجه استمرار حرکت‌های بیداری اسلامی ظهور امام زمان(عج) است.

مقاومت اسلامی زمینه‌ساز ظهور است

حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن روز مقاومت اسلامی اظهار کرد: مقاومت اسلامی برگرفته از مبانی اعتقادی اسلام است که روحیه جهادی و انقلابی را در پیروانش زنده می‌کند.

وی ادامه داد: اگر به مبانی اعتقادی اسلام و آیات قرآن توجه کنیم، متوجه می‌شویم که اسلام پیش از آنکه به مباحث فردی توجه داشته باشد، به روحیه جهادی و مقاومتی تکیه می‌کند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: مبنای مقاومت اسلامی در واقع نه گفتن به استکبار در فرهنگ دینی است که از اصل تبری در فروع دین نشأت می‌گیرد.

وی ابراز داشت: مسلمان باید با هر حاکمیت، فرماندهی و سلطه غیر الهی مبارزه کرده و بداند که این امر یکی از ارکان ایمان و رکن دیگر پذیرفتن حاکمیت خدا یا ولی اوست.

حاجی‌صادقی عنوان کرد: مقاومت اسلامی به معنای مقابله کردن در برابر حاکمیت غیر الهی و جهاد پیگیرانه در برابر دشمنان خدا و مردم است.

وی گفت: اینکه می‌بینید امروز جهان اسلام قدرت بیشتری پیدا کرده و در صحنه‌های بین‌المللی تاثیر دارد، به خاطر بیداری مسلمانان است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار کرد: مسلمانان امروز می‌دانند که ایمان تنها انجام یک سری عبادات فردی نیست و مسلمانی بسیار فراتر از پیگیری اعمال معمول دینی است.

وی افزود: اگر مقاومت اسلامی درست مدیریت شده و گرفتار لغزش از صراط مستقیم نشود، تردیدی نیست که پایانی جز پیروزی نخواهد داشت.

حاجی‌صادقی ابراز کرد: مقاومت اسلامی و ایستادگی در برابر مستکبران در واقع زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان(عج) است چرا که این ضعف و بی‌توجهی مسلمانان بود که موجب غیبت ولی خدا شد.

وی ادامه داد: اگر این مقاومت استمرار یافته و در زمینه کمی و کیفی گسترش پیدا کند، سرانجامی جز فرج امام زمان(عج) نخواهد داشت.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: اگر خدا حجت خود را در پس پرده غیبت نگه داشته به این خاطر است که مردم در طول تاریخ از ولی خدا دفاع نکرده و همراهی لازم را با این حرکت انجام نداده‌اند.

وی عنوان داشت: خدا این آخرین ولی خود را پس پرده غیب برده و زمانی آن را ظاهر می‌کند که ظرفیت دفاع از دین او را داشته باشیم.

حاجی‌صادقی خاطر نشان کرد: استقرار حق و مبارزه با باطل امر ساده‌ای نیست که با حرف زدن انجام شود، بلکه مقاومت به صبر و ایستادگی نیاز دارد.

وی افزود: پیروزی مقاومت اسلامی در واقع پیروزی حق بر باطل است و از آنجا که باطل رفتنی است، این موضوع را می‌توان از وعده‌های الهی به شمار آورد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: بر اساس تعابیر دینی ما باطل مانند کف روی آب است که با موج ایجاد می‌شود، جلوه دارد اما حقیقت و باطن ندارد و در مقابل حقیقت مانند آب آرام ولی عامل حیات است.

وی گفت: مقاومت موجود در عالم اسلام و به ویژه در دنیای شیعه بسترساز پیروزی جبهه حق بر باطل و ظهور و حاکمیت آخرین حجت و ولی خدا است.

حاجی‌صادقی اضافه کرد: مسلمانان در دوران قبل از ظهور باید امتحان خود را به خوبی از سر گذرانده تا ثابت کنند که اهل همراهی با ولی خدا هستند.

وی ادامه داد: امروز ولی فقیه در حکم مسلم امام حسین(ع) در جامعه اسلامی است و اگر مسلمانان مانند اهل کوفه او را تنها بگذارند، لایق حضور ولی خدا نخواهند بود.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: البته امروز مردم ایران و امت اسلامی ثابت کرده‌اند که اهل کوفه نبوده و به معنای واقعی قدرشناس نایب امام زمان هستند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول