اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر امور خارجه:

ایران اسلامی به الگوی پیشرفته در جهان تبدیل می‌شود

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه گفت: ایران با حرکت کردن طبق اصول و موازین اسلامی می‌تواند به الگوی پیشرفته و سرآمدی در جهان تبدیل شود.

ایران اسلامی به الگوی پیشرفته در جهان تبدیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی‌اکبر صالحی ظهر امروز در همایش تجلیل از نخبگان شهر قزوین که به مناسبت نهم شهریور، روز قزوین در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام‌ خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه ایران اصرار بر عناوین ندارد و براساس اصول و موازین اسلامی حرکت می‌کند، اظهار کرد: امیدواریم ایران بتواند به الگوی پیشرفته و سرآمد در جهان تبدیل شود.

وی با بیان اینکه پرچم جمهوری اسلامی از بزرگ‌ترین افتخارات ایران است، بیان کرد: با مجموعه اطلاعاتی که در دست داریم، آینده درخشانی در پیش روی این کشور است که امیدواریم در زمان کوتاه‌تر به این موفقیت برسد.

صالحی با اشاره به اینکه اکنون ایران دوران برانگیختگی را گذرانده و به دوران بالندگی رسیده است و باید این کشور با برنامه‌ریزی دقیق و تلاش منسجم به دوران فرهیختگی برسد، خاطر نشان کرد: ایران با طی کردن این مسیر می‌تواند در عرصه معرفت، علم، فرهنگ و کرامت انسانی در جهان بدرخشد.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه کشورهای بسیاری در دنیا پیشرفت کرده‌اند، گفت: ایران در سخت‌ترین شرایط پله‌های موفقیت را یکی پس از دیگری طی می‌کند که این موفقیت، نسبت به موفقیت کشورهای دیگر با ارزش‌تر است.

این مقام مسئول ابراز کرد: ایران با توجه به فشارها و تحریم‌های دشمنان پیشرفت‌های خوبی را در همه زمینه‌ها کسب کرده است که این موفقیت را مدیون انقلاب اسلامی است.

وزیر امور خارجه یادآور شد: بیداری کشورهای اسلامی که اکنون به وجود آمده پیام‌های اسلامی بسیاری برای مسلمانان جهان دارد که باید آنان از این پیام‌ها استفاده مطلوبی کنند.

 

شهدا و جانبازان قزوینی افتخار قزوین‌اند

این مقام مسئول بیان کرد: باید همه مسلمانان ایرانی به خاطر مسلمان بودنشان شکرگزار خداوند متعال باشند و همچنین آنان به دلیل اینکه ایرانی هستند و در این کشور زندگی می‌کنند نیز باید شکرگزار پروردگار باشند.

صالحی با اشاره به اینکه آوازه ایران در بین همه کشورها مطرح است، ابراز کرد: این کشور از زمان‌های گذشته در عرصه فرهنگ و ادب نقش بسزایی را ایفا کرده و این مطلب برای همه کشورها روشن و همین امر موجب آوازه او در بین همه کشورها شده است.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه مردم قزوین باید شکرگزار باشند که در این شهر زندگی‌ می‌کنند، یادآور شد: در این شهر شهدا و جانبازان  بسیاری، رشادت‌هایی را در دوران 8 سال دفاع مقدس ایفا کردند که این امر موجب عزت و سربلندی قزوین شده است و باید مردم این دیار شکرگزار این مطلب باشند.

 

مردم قزوین با آثار تاریخی و فرهنگ این شهر بیشتر آشنا شوند

این مقام مسئول ابراز کرد: مردم شهر قزوین با آشنا شدن با اندیشه‌های این شهر بیشتر اهمیت این شکرگزاری را می‌فهمند و با فهمیدن این مطلب از خداوند متعال شکرگزاری می‌کنند.

وزیر امور خارجه اضافه کرد: قزوین شهر تمدن و تاریخی است که اگر بخواهیم فقط فرهیختگان این شهر را نام ببریم، ساعت‌ها زمان نیاز است تا اسامی آنان را نام برد.

صالحی خاطرنشان کرد: اکنون قزوین با توجه به جمعیت کم از بزرگان فراوانی برخوردار است و این مطلب یکی از افتخارات این شهر است.

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه استان قزوین 120 هزار دانشجو دارد، اذعان کرد: این جمعیت دانشجویی 10 درصد از جمعیت استان قزوین را تشکیل می‌دهد که این بیانگر علمی بودن این شهر است.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول