اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد:

هدف شبکه‌های ماهواره‌ای تخریب فرهنگ ایرانی است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: گردانندگان شبکه‌های مخرب ماهواره‌ای عمدتا دیدگاه‌های صهیونیستی داشته و به دنبال القای افکار مخرب، از بین بردن هویت افراد و تخریب فرهنگ ایرانی هستند.

هدف شبکه‌های ماهواره‌ای تخریب فرهنگ ایرانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمد قاسمی پبربلوطی بعد از ظهر امروز در کارگاه آموزشی ماهواره و هویت افراد که ویژه کارکنان و خانواده‌های آنان در این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به اهداف گردانندگان شبکه‌های ماهواره‌ای اظهار داشت: کسانی که مدیریت این شبکه‌ها را بر عهده دارند، عمدتا دیدگاه‌های صهیونیستی داشته و به دنبال القای افکار مخرب، از بین بردن هویت افراد و تخریب فرهنگ ایرانی هستند.

وی با برشمردن نمونه‎هایی از برنامه‌های شبکه‌ های فارسی‌زبان خاطرنشان کرد: محتوای عمده سریال‌های ماهواره‌ای تضعیف بنیان خانواده و شکستن حریم اخلاقی بین افراد است.

عضو هیئت علمی گروه مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد خاطرنشان کرد: با نگاهی به آمار طلاق در بین خانواده‌ها اثرات منفی شبکه‌های ماهواره مشخص می‌شود و این تاثیر مخرب بسیار آرام و به تدریج در بین افراد رسوخ می‌کند و از این رو ضروری است افراد به ویژه خانواده‌ها نسبت به شبیخون فرهنگی دشمن که هویت ما را نشانه گرفته، آگاهی بیشتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام محمد حیدری رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد نیز در این کارگاه عامل اصلی تولید برنامه‎های مخرب ماهواره را صهیونیست معرفی کرد و اظهار داشت: تهاجم گسترده فرهنگی و جنگ نرم شیوه جدید و از اهداف شوم دشمن برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: برای مقابله با این تهاجم گسترده نرم باید اقشار مختلف جامعه آگاهی لازم را داشته باشند تا در دام‌های دشمن گرفتار نشوند.

حیدری به برخی اهداف برگزاری این کارگاه اشاره کرد و گفت: آگاهی بخشیدن پیرامون شبیخون فرهنگی دشمن و جنگ نرم از جمله مهم‎ترین این اهداف به شمار می‎رود.

در ادامه این کارگاه آموزشی، سرهنگ حجت‌الله خرم‌آبادی معاون اطلاعات و امنیت اخلاقی فرماندهی نیروی انتظامی این استان با اشاره به برخی آسیب‎های اجتماعی ناشی از برنامه‌های ماهواره‌ای گفت: ریشه برخی از مشکلات جامعه بدون تردید برنامه‎های مخرب شبکه‎های ماهواره‎ای است.

وی استفاده از برنامه‌های شبکه‎های مخرب ماهواره‌ای را جرم دانست و افزود: فرهنگ‌سازی و استفاده درست از تکنولوژی یکی از مهم‌ترین نیازها و ضرورت‌ها در شرایط فعلی است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول