اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

ورزش زورخانه‎ای باید به عنوان نماد ایران به دنیا معرفی شود

خبرگزاری فارس: معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ورزش زورخانه‎ای همه درس پهلوانی و جوانمردی است و این ورزش به عنوان نماد ایران باید به دنیا معرفی شود.

ورزش زورخانه‎ای باید به عنوان نماد ایران به دنیا معرفی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، حمید شاه‎آبادی در همایش ورزشکاران زورخانه‎ای گرگان با بیان اینکه مرشدان رکن اساسی ورزش باستانی هستند که با این ورزش عجین شده‎اند اظهار داشت: در خصوص روز 17 شوال که به نام ورزش پهلوانی و جوانمردی نامگذاری شده است سخن بسیاری می‎توان گفت.

وی افزود: ورزش پهلوانی علاوه بر قابلیت‎های ورزشی جنبه‎های هنری نیز دارد.

شاه‎آبادی عنوان کرد: ورزش زورخانه‎ای از جمله ورزش‎هایی است که موسیقی و نوای مرشد جزء لاینفک آن است و مرشدان با همین نگاه، بخشی از اهالی موسیقی و هنر شناخته می‎شوند.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: با توجه به جایگاه این ورزش و مرشدان، ورزش زورخانه‎ای همه درس پهلوانی و جوانمردی است و این ورزش به عنوان نماد ایران باید به دنیا معرفی شود.

وی خاطر نشان کرد: همه این ورزش‎ها با بخش‎های مختلف هنرهای تجسمی و مکارم اخلاقی ارتباط دارند و جا دارد به عنوان یک ظرفیت بزرگ به عنوان هنر ایرانی و اصیل معرفی شود.

در این همایش که در باشگاه زورخانه پوریای ولی برگزار شد این ورزش به زبان انگلیسی توسط مترجم برای شرکت‎کنندگان خارجی معرفی شد.

اجرای برنامه توسط ورزشکاران بزرگسال و کودک و برگزاری مراسم گلریزان جامعه ورزش شهرستان گرگان به مناسبت روز پهلوانی برای کمک به بازماندگان زلزله آذربایجان‎ شرقی نیز انجام شد.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول