اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آوج:

ایران اسلامی نماد مبارزه با استعمار است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آوج گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز به نمادی در مسیر استعمارناپذیری ملت‌های آزادی‌طلب تبدیل شده است.

ایران اسلامی نماد مبارزه با استعمار است

به گزارش خبرگزاری فارس از آوج حجت‌الاسلام سید ضیاء‌الدین هاشمی امروز در دیدار با رزمندگان شهرستان آوج با بیان اینکه ملت ایران از ابتدا تاکنون هیچ‌گاه روحیه استعمارپذیری نداشته و همواره در برابر متجاوزان مقاومت کرده‌، اظهار کرد: مردم ایران در طول تاریخ همواره از مستکبران و زورگویان عالم دوری کرده و در پی کسب استقلال و آزادگی هستند.

امام جمعه شهرستان آوج با بیان اینکه انگلیس پیشکسوت تمام استعمارگران تاریخ است، افزود: سیاست‌مداران این کشور همواره بنا بر اسناد موجود با دسیسه‌افکنی، ایجاد اختلاف و شبهه‌انگیزی میان ملت‌های متحد و به ویژه آحاد مسلمانان سعی در تصاحب منافع آنان داشته و موجب تخریب حکومت‌ها می‌شدند.

وی با اشاره به ماجراجویی کشورهای استعمارگر در طول تاریخ تصریح کرد: خاطرات تلخ و بسیار زننده حضور استعمارگران در حکومت‌های مظلوم همواره نماد بدذاتی و شیطنت آنان است.

امام جمعه شهرستان آوج ادامه داد: حریت و آزادگی ملت ایران که زبانزد ملت‌ها و مردم جهان است در برهه‌های تاریخی تا حد بسیار زیادی توانسته شر بدخواهان و به ویژه استعمارگر پیر را کم کرده و موجب شکست وی شود.

هاشمی با بیان اینکه اهدای هزاران شهید و جانباز قطع نخاعی حاصل سال‌ها افتخار و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: ملتی که اینچنین با اهدای جان با ارزش و عزیز خویش مقابل حکومت‌های بد ذات ایستادگی می‌کند، سزاوار بهترین و ارزشمندترین دستاورد‌ها بوده و خداوند متعال نیز تاکنون خیر و عنایت ویژه‌ای را به این ملت ارزانی داشته است.

وی اضافه کرد: همین ایستادگی جانانه ملت ایران امروز نماد استکبارستیزی و استعمارناپذیری برای ملت‌های آزادی‌خواه جهان بدل شده است.

امام جمعه آوج ادامه داد: نسل جوان و در حال پویای جامعه اسلامی امروز باید به خود افتخار کرده و به خاطر این شهدا و رزمندگان در وجود خویش احساس افتخار و جاودانگی داشته باشد، چراکه جمهوری اسلامی امروز مقتدرترین و مستقل‌ترین کشور میان ملت‌های دیگر است.

هاشمی بیان کرد: امروز لازم است که اندیشه‌ها و راهکار‌‌های فرهنگی برای آشنا کردن آحاد جوانان با فرهنگ ایثار و مقاومت گرد هم آمده و موجب افزایش بیشتر اقتدار و توان معنوی نظام اسلامی شود.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول