اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

ایران به دانشگاه «برطرف کننده ‌مشکلات» نیاز دارد

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران با تاکید بر اینکه به دانشگاه به عنوان حل‌کننده مسایل و مشکلات نیاز داریم، تصریح کرد: پایان‌نامه‌های دانشجویان دانشگاه‌ها نیز باید بر همین اساس شکل گیرد.

ایران به دانشگاه «برطرف کننده ‌مشکلات» نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، همایش معاونان آموزشی دانشگاه آزاد سراسر کشور به میزبانی دانشگاه آزاد ساری امروز و فردا برگزار می‌شود.

سید علی اکبر طاهایی استاندار مازندران صبح امروز در این همایش با اعلام اینکه دانشگاه آزاد ساری در طی چند سال گذشته رشد خوبی داشته است، بیان داشت: نقش دانشگاه برای حل مشکلات و معضلات کشور بی‌بدیل است.

وی از وجود 249 هزار دانشجو در مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: فقط 10 درصد این تعداد از دانشجویان مازندران در مراکز دولتی مشغول تحصیل هستند و بقیه در دانشگاه‌های آزاد و مراکز علمی غیرانتفاعی تحصیل می‌کنند.

استاندار مازندران گفت: مازندران در طی چند سال گذشته شاهد توسعه آموزش عالی بوده است‌.

استاندار مازندران به خرده‌گیری‌های برخی‌ها برای رشد کمی دانشگاه‌ها اشاره کرد و به تاریخچه تلاش جمعی برای راه‌اندازی دانشگاه آزاد مازندران در دو شهر قائمشهر و چالوس پرداخت.

 

*اعلام چگونگی دانشگاه آزاد در چالوس

طاهایی در همین ارتباط اضافه کرد: دانشگاه آزاد در چالوس در حالی کار خود را شروع کرد که یک اتاق کار سازمان جنگل‌ها مبنای آغاز راه‌‌اندازی این مرکز علمی بوده است.

استاندار مازندران پیش‌نیاز تمام فعالیت‌های انسان‌‌ها را دانش و علم برشمرد و خاطرنشان کرد: مردم باید بار توسعه آموزشی در کشور را به دوش بکشد و این در حالی است که مردم ایران در تمام عرصه‌ها همپای نظام و انقلاب ایستادند.

طاهایی به مسئله دکترای قالیچه‌ای در برخی از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و اسپانیا که دانشجویان کشورمان به این کشورها مراجعه می‌کردند اشاره کرد و افزود: این مسئله یکی از مشکلات پیش رو بوده است.

 

* به دانشگاه به عنوان حل‌کننده مشکلات نیاز داریم

وی با اعلام اینکه هنوز درگیر توسعه کمی دانشگاه‌های در کشور و مازندران هستیم، اضافه کرد: نباید از دانشجو، استاد و دانشگاه استفاده ابزاری شود.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه به دانشگاه به عنوان حل‌کننده مسایل و مشکلات نیاز داریم، تصریح کرد: پایان‌نامه‌های دانشجویان دانشگاه‌ها نیز باید بر همین اساس شکل گیرد.

طاهایی در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه مازندران و گیلان 80 درصد برنج کشور را تامین‌ می‌کنند، بیان داشت: همچنان برای کشت و برداشت مکانیزه برنج و برخی از محصولات کشاورزی مشکل داریم.

نماینده عالی دولت در مازندران با اعلام اینکه برداشت برنج باید در شمال کشور با تجهیزات مکانیزه داخلی باشد بر عملی کردن رهنمود رهبری در سال تولید ملی تاکید کرد.

 

* زمین برای دفن زباله نداریم

وی از زباله به عنوان موضوع  و معضل ملی یاد کرد و گفت: در مازندران زمین برای دفن زباله نداریم.

استاندار مازندران بر بهره‌گیری از ظرفیت ‌علمی نانو برای حل مشکل زباله و نیروگاهی تاکید کرد و یادآور شد: برای استفاده از نانو برای مدیریت شیرابه‌های زباله در مازندران یک پروژه تحقیقاتی را با دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل تعریف کردیم.

طاهایی تاکید کرد: پیوند بین دانشگاه و مسئولان اجرایی در مازندران، بسیاری از مشکلات را حل می‌کند.

وی از وجود 10 هزار دانش‌آموخته کشاورزی در استان مازندران ابراز تاسف کرد و خاطرنشان کرد: باید ابزار تشویقی برای هدایت دانش‌آموخته‌ها به سمت کارهای غیر کارمندی افزایش پیدا کند. 

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول