اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرایی گروه گردشگری دوچرخه‌سوار جاده ابریشم:

برای اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها دیدن ایران مدرن یک شوک است

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی گروه گردشگری دوچرخه‌سوار جاده ابریشم گفت: برای کشورهای اروپایی و آمریکایی دیدن ایران مدرن با توجه به تصور و شناخت محدودی که از این کشور دارند، مانند یک شوک است.

برای اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها دیدن ایران مدرن یک شوک است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، «هالدون اولکن لی» که با همراهی تیم 23 نفره دوچرخه‌سوار در تبریز حضور یافته بود، در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: در ایران زندگی برای مردم بسیار راحت‌تر از آنچه رسانه‌ها اعلام می‌کنند است و مردم حتی در شهرهای کوچک هم زندگی پیشرفته و مدرنی دارند.

این گردشگر دوچرخه‌سواری ترکیه‌ای، با اشاره به شباهت‌های کشورش با ایران به ویژه مردم آذربایجان‌شرقی، تصریح کرد: مردم ترکیه به دلیل نزدیکی با ایران، نسبت به کشورهای غربی، دیدگاه آشناتری در رابطه با ایران و مردم آن دارند و من نیز تا حدودی در رابطه با این کشور اطلاعات داشتم.

هالدون اولکن لی ادامه داد: اما با وجود آشنایی قبلی با ایران وقتی وارد کشور شما به ویژه آذربایجان‌شرقی شدم، متوجه شدم که این کشور به دلیل پیشرفت‌هایی که داشته از آنچه تصور می‌کردم بسیار جالب‌تر است.

وی تصریح کرد: البته مواردی مانند روابط خانوادگی گرم و رفتارهای صمیمانه و مهمان‌نوازانه مردم در دو کشور ایران و ترکیه مشترک است و ما در ترکیه مشابه آنچه در ایران می‌گذرد را تجربه می‌کنیم، اما سطح زندگی در ایران بسیار مدرن‌تر از آنچه تصور می‌کردیم، بود.

مدیر اجرایی گروه گردشگری دوچرخه‌سوار جاده ابریشم یادآور شد: دیدن این همه پیشرفت و زندگی مدرن در کنار تاریخی که اکنون در اماکنی مانند موزه آذربایجان، بازار جهانی تبریز و مسجد کبود این شهر هویداست، می‌تواند برای یک آمریکایی و اروپایی بسیار شوک‌آور باشد.

تور دوچرخه‌سواری جاده ابریشم با 23 نفر عضو از ملیت‌های مختلف مانند آمریکا، کانادا، آلمان، هلند، استرالیا، لهستان، سنگاپور، آفریقای جنوبی و چین، سفر خود را از شهر شانگ‌های چین آغاز کرده و پس از عبور از کشورهایی مانند قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان و پاکستان به ایران رسیده و پس از 20 روز اقامت در ایران، از مرزهای آذربایجان‌شرقی به آخرین مقصد خود یعنی کشور ترکیه وارد خواهد شد.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول