اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مؤسس و دبیرکل شورای بازرگانی ایران و لبنان:

ایران برای عبور از تحریم‌ها باید جبهه متحد اقتصادی برون‌مرزی داشته باشد

خبرگزاری فارس: مؤسس و دبیرکل شورای بازرگانی ایران و لبنان گفت: ایران باید برای عبور از تحریم‌های اقتصادی یک جبهه متحد اقتصادی برون مرزی داشته باشد و متحدان آن باید در خارج از مرز‌ها و در دنیا از اقتصاد مقاومتی حمایت کنند.

ایران برای عبور از تحریم‌ها باید جبهه متحد اقتصادی برون‌مرزی داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدمهدی امیرکمالی ظهر امروز در دومین روز از سومین کنفرانس و جشنواره مقاومت اسلامی اظهار کرد: مباحث اقتصادی به عنوان پاشنه آشیل و نقطه ضعف دولت و جامعه است و تحریم‌های اقتصادی بیشتر از هر چیز نظام پرداخت و نظام بانکی و مالی را تهدید می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های اقتصادی باید مبتنی بر اصول اقتصادی هم‌چون سیاست و برنامه‌ریزی باشد، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران باید برای عبور از تحریم‌های اقتصادی یک جبهه متحد اقتصادی برون مرزی داشته باشد و متحدان جمهوری اسلامی ایران باید در خارج از مرز‌ها و در دنیا از اقتصاد مقاومتی حمایت کنند.

مؤسس و دبیرکل شورای بازرگانی ایران و لبنان با بیان اینکه در میان متحدان ایران شبکه جهانی اقتصاد لبنانی‌ها مورد غفلت قرار گرفته است، تصریح کرد: لبنان یک واقعیت تاریخی اقتصادی 7 هزار ساله است و در حال حاضر از این واقعیت تاریخی غافل شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد لبنان از پیشینه تاریخی 7 هزار ساله برخوردار است، اضافه کرد: آثار تاریخی بازار‌های به جای مانده از 7 هزار سال پیش در لبنان حکایت از این موضوع دارد و در حال حاضر لبنانی‌ها از بنیه و توانایی‌های اقتصادی بسیار بالایی برخوردار هستند.

امیر کمالی با اشاره به اینکه لابی اقتصادی لبنانی‌ها به ویژه لبنانی‌های خارج از لبنان اهرم‌های اقتصادی را در دست دارند، تاکید کرد: هنوز هم لبنان به عنوان پاریس و سوئیس خاورمیانه است و هنوز هم اقتصاد لبنانی‌ها در هیچ زمانی آسیب نمی‌بیند.

وی با تاکید بر اینکه سیاست‌های لبنانی‌ها برای پیروزی در عرصه اقتصاد این است که وارد بحران می‌شوند، افزود: در حال حاضر اندیشه مشترکی بین اتاق بازرگانی ایران و لبنان وجود دارد و لبنانی‌ها بازار‌یاب نیستند بلکه بازار‌ساز هستند.

مؤسس و دبیرکل شورای بازرگانی ایران و لبنان گفت: اتاق مشترکی در لبنان وجود دارد که مرکز همکاری‌های 23 کشور عربی است.

انتهای پیام/ل20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول