اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور:

ائمه جمعه باید توانمند شوند/مسجد پایگاه امامت و ولایت است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور گفت: ائمه جمعه باید توانمند شوند لذا در این راستا باید آموزش ببینند و به‌روز‌رسانی شوند.

ائمه جمعه باید توانمند شوند/مسجد پایگاه امامت و ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الا‌سلام محمد‌جواد حاج‌علی‌اکبری در دومین روز از بیست یکمین اجلاس سراسری نماز که هم‌اکنون در تالار انتظار کرمانشاه در حال برگزاری است اظهار کرد: نگاه به مسجد باید راهبردی باشد و از سطحی‌نگری و عمل اقتضایی که از آفت‌های مساجد است جلوگیری کنیم. 

حاج‌علی‌اکبری تصریح کرد: ما به تصمیم‌گیری درست با مطالعه و ارزیابی صحیح موظف هستیم تا یک نقشه راه به دست آوریم تا بتوانیم بر‌اساس آن عمل کنیم.

وی با بیان اینکه مسجد یک امر قدسی و ملکوتی است که توسط مردم اداره می‌شود خاطر‌نشان کرد: مسجد پایگاه امامت و ولایت است که باید این مسئله بر تمام برنامه‌های مسجد سایه بیندازد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور با اشاره به اینکه امامت جماعت یک نقطه تماس دین با متن مردم است گفت: توانمندسازی ائمه جماعت، شبکه‌سازی، الگو‌سازی، فرهنگ‌سازی، جوان‌سازی، هماهنگ‌سازی و آماده‌سازی مساجد برنامه‌های راهبردی مرکز رسیدگی به امور مساجد است.

وی ائمه جمعه مساجد را محور اصلی مساجد دانست و ادامه داد: ائمه جمعه باید توانمند شوند لذا در این راستا باید آموزش ببینند و به‌روز‌رسانی شوند.

وی با اشاره به محورهای بیست و یکمین اجلاس سراسری نماز تصریح کرد: حمایت و بهبود وضعیت معیشتی ائمه جمعه از دیگر محورهای این اجلاس بود که باید در این راستا به آن توجه ویژه شود به گونه‌ای که جایگاه مدیر مسجد ارتقا یابد‌.

حاج‌علی‌اکبری با اشاره به موضوع شبکه‌سازی بین مساجد خاطرنشان کرد: شبکه‌سازی بین مساجد باعث تبادل دانش و تجربیات بین مساجد است.

وی افزود: بهترین و مهمترین کارها‌ی فرهنگی در مساجد انجام می‌شود لذا باید برای جذب و نگهداری جوانان در مساجد الگو‌سازی کنیم.

وی جوان‌سازی را از تاکیدات مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: در این راستا باید در مساجد جاذبه‌های لازم در کارگزاران مساجد برای جذب جوانان و نوجوانان با حفظ قداست مسجد ایجاد شود.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول