اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی منوجان:

منوجان مستعد کشت و تولید گیاهان زراعی و گلخانه‌ای است

خبرگزاری فارس: مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان منوجان گفت: این منطقه مستعد کاشت و تولید گیاهان زراعی، علوفه‌ای و گلخانه‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.

منوجان مستعد کشت و تولید گیاهان زراعی و گلخانه‌ای است

محسن نوشادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در منوجان با تشریح سیمای کشاورزی این شهرستان اظهار داشت: شهرستان منوجان با 4 هزار و 200 کیلومتر مربع وسعت دارای آب و هوای گرم و مرطوب است.

وی افزود: این شهرستان دارای دو بخش مرکزی و آسمینون «نودژ»، سه مرکز خدمات، پنج دهستان است که 29 رشته قنات، 3 هزار و 800 حلقه چاه و 300 دهنه چشمه دارد.

نوشادی اقتصاد شهرستان منوجان را متکی به کشاورزی و دامپروری ذکر و تصریح کرد: بیشتر اهالی این خطه به بخش‌های کشاورزی و دامپروری اشتغال دارند.

وی ابراز داشت: این منطقه مستعد کاشت و تولید گیاهان زراعی، علوفه‌ای و گلخانه‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نوشادی عنوان کرد: به مناسبت هفته دولت طرح‌ها و پروژه‌های زیادی در شهرستان منوجان افتتاح و به بهره‌‌برداری رسیده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان منوجان گفت: این پروژه‌ها در زمینه آبرسانی و آبیاری تحت فشار شامل آبیاری بارانی در سطح 40 هکتار به نمایندگی از یک‌هزار و 200 هکتار در سطح شهرستان به بهره‌برداری رسید.

نوشادی بیان داشت: این طرح‌ها با اعتبار بیش از 42 میلیارد ریال سهم بلاعوض دولت برای مصرف بهینه آب زمینه اشتغال 300 نفر را فراهم کرده است.

وی اذعان داشت: 11 استخر دومنظوره برای تأمین آب و پرورش آبزیان در حجم یک‌هزار و 300 متر مکعب با اعتبار 700 میلیون تومان افتتاح شده است.

نوشادی خاطرنشان کرد: همچنین در زمینه جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی عملیات احداث، لایروبی و سیل‌بندی خاکی با حجم 650 متر مکعب اجرا شده است.

وی اظهار داشت: در راستای جلوگیری از مهار سیل‌ها و تغذیه سفره‌های زیرزمینی بندهای آبخیزداری در روستای کندر با حجم یک‌هزار و 500 مترمکعب به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/ع0/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول