اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن کشت بدون خاک ایران:

توجه به تولیدات گلخانه‌ای چالش‌های جدی ‌بخش کشاورزی را برطرف می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن کشت بدون خاک ایران بر ضرورت پرداختن به تولیدات گلخانه‌ای تاکید کرد و گفت: توجه به تولیدات گلخانه‌ای چالش‌های جدی پیش‌روی بخش کشاورزی را برطرف می‌کند.

توجه به تولیدات گلخانه‌ای چالش‌های جدی ‌بخش کشاورزی را برطرف می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حسین شریعتمداری ظهر امروز در دومین کنگره هیدروپونیک که در شهرستان محلات برگزار شد اظهار داشت: امروز بخش کشاورزی با چالش‌های بسیاری مواجه است که با اتخاذ راه‌های صحیح و اصولی می‌توان بخشی از این چالش‌ها را کاهش داد.

وی با تاکید بر اینکه بخش کشاورزی مهم‌ترین بخش در توسعه اقتصاد کشور به شمار می‌رود گفت: استقلال و خودکفایی کشور در گرو توجه به بخش کشاورزی است.

رئیس انجمن کشت بدون خاک ایران تصریح کرد: افزایش کمیت و کیفیت تولیدات بخش کشاورزی و اشتغال متخصصان این بخش کشاورزی همواره از چالش‌های جدی پیش‌روی فعالان این بخش است که پرداختن به تولیدات گلخانه‌ای می‌تواند بخشی از این چالش‌ها را جبران کند.

شریعتمداری گفت: هیدروپونیک این ظرفیت را داراست که در بدترین شرایط آبی و خاکی نیز کشت انجام دهد که این می‌تواند بخش قابل توجهی از کمبودهای آبی و خاکی را جبران کند.

معاون برنامه‌ریزی استانداری مرکزی نیز گفت: در حال حاضر محدودیت منابع آبی و خاکی، افزایش جمعیت و تأمین مواد غذایی، محدودیت اطلاعات و فناوری بومی در زمینه کشت‌های بدون خاک از مهم‌ترین مشکلات پیش‌روی در توسعه بخش کشاورزی است که مقابله با این مشکلات نیازمند تدبیر و برنامه‌ریزی است.

محمدرضا عاشوری افزود: توجه بیشتر به نظام‌های کشت بدون خاک با توجه به پیشرفت‌های دانش بخش کشاورزی می‌تواند راهکار مناسبی برای از پیش رو برداشتن مشکلات این بخش محسوب شود.

وی با تاکید بر لزوم توسعه کشت گلخانه‌ای تصریح کرد: هم‌اکنون 8 هزار هکتار از اراضی کشور زیر پوشش کشت گلخانه‌ای قرار دارد که از این میزان تنها 400 هکتار در استان مرکزی است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مرکزی با بیان اینکه از 400 هکتار اختصاص یافته به کشت گلخانه‌ای تنها در 10 هکتار از روش هیدروپونیک استفاده می‌شود خاطر نشان ساخت: کشت هیدروپونیک که امکان کاشت گیاهان در آب، ماسه، سنگریزه و هوا را فراهم می‌سازد، موجب کاهش هزینه، کیفیت بهتر محصول و کاهش میزان ابتلا به بیماری‌های ارگانیک و انگلی گیاهان می‌شود که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است دومین کنگره ملی هیدروپونیک و تولیدات گیاهی از امروز در ایستگاه ملی تحقیقات گل و گیاه محلات آغاز به کار کرد.

این کنگره با محورهای هیدروپونیک و توسعه پایدار، مدیریت تولید در کشت‌های گلخانه‌ای و هیدروپونیک، کارآفرینی و اقتصاد و بازاریابی محصولات گلخانه‌ای و با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان، ایستگاه ملی تحقیقات گل و گیاه محلات و جهاد کشاورزی محلات در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول