اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کنگره ملی مهندسی ماشین‌های کشاورزی خبر داد

فارس دومین تولیدکننده ماشین‌های کشاورزی در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس هفتمین کنگره ملی مهندسی ماشین‌های کشاورزی و مکانیزاسیون گفت: استان فارس مقام دوم تولید ماشین‌‌های کشاورزی را در کشور داراست.

فارس دومین تولیدکننده ماشین‌های کشاورزی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدحسین رئوفت بعدازظهر امروز در مراسم افتتاح هفتمین کنگره ملی مهندسی ماشین‌های کشاورزی و مکانیزاسیون اظهار داشت: استان فارس به عنوان قطب کشاورزی کشور استعدادهای بسیاری در بخش‌های مختلف کشاورزی دارد.

رئیس هفتمین کنگره ملی مهندسی ماشین‌های کشاورزی و مکانیزاسیون با بیان اینکه استان فارس در زمینه کشاورزی حرف‌های ناگفته بسیاری دارد، افزود: فارس علاوه بر اینکه در تولید محصولات استراتژیک از جمله ذرت و گندم مقام نخست را دارد؛ در زمینه تولید ماشین‌های کشاورزی نیز دارای مقام دوم کشور است.

وی گفت: استان فارس از 20 سال گذشته تاکنون بر تولید ماشین‌آلات کشاورزی و مکانیزاسیون نظارت کامل دارد.

رئوفت در ادامه با اشاره به تحول بزرگی که در سال‌های اخیر در کشاورزی استان فارس صورت گرفته است، تصریح کرد: بحث کشاورزی حفاظتی در استان فارس با جدیت پیگیری می‌شود و در این رهگذر مسئولان جهاد کشاورزی عملکرد بسیار مطلوبی را ارائه داده‌اند.

وی تصریح کرد: نیاز روزافزون جامعه جهانی و کشور به افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی، تنوع در تولید، لزوم کاهش بهای تمام شده تولیدات کشاورزی و مقابله با مخاطرات طبیعی، کشاورزی را با چالش‌های اساسی مواجه کرده است.

رئیس هفتمین کنگره ملی مهندسی ماشین‌های کشاورزی و مکانیزاسیون افزود: کشاورزان، بهره‌برداران از ماشین‌های کشاورزی و تولیدکنندگان همواره چشم به راه نتایج علمی و تحقیقات در زمینه توسعه مکانیزاسیون هستند تا این مهم را در عرصه تولیدات کیفی به کار گیرند.

به گزارش فارس، هفتمین کنگره ملی مهندسی ماشین‌های کشاورزی و مکانیزاسیون با حضور صاحب‌نظران دانشگاهی و کشاورزی کشور امروز در شیراز آغاز شد و تا شانزدهم این ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول