اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد

لغو ممنوعیت استخدام برای استفاده ‌کنندگان از تسهیلات کشاورزی

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: موانعی که مانع استقبال جوانان از کار در بخش کشاورزی می‌شود باید بررسی و رفع شود که لغو ممنوعیت استخدام دولتی برای کسانی که از تسهیلات توسعه بخش کشاورزی استفاده کرده‌اند، از آن جمله است.

لغو ممنوعیت استخدام برای استفاده ‌کنندگان از تسهیلات کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی ظهر امروز در جلسه ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی استان با تاکید بر استفاده از امکانات بومی و روش‌های ابتکاری مردم مناطق زلزله‌زده برای حفاظت از دام‌ها گفت: تکلیف بنیاد مسکن در تامین اماکن دایمی برای دام‌های روستاییان در این مناطق مشخص است ولی تا زمان تحقق این موضوع خود روستاییان باید حفاظت از دام‌های خود را عهده‌دار شوند.

وی افزود: در این راستا لازم است کارشناسان جهاد کشاورزی با حضور در مناطق زلزله‌زده راهکارهای پیشنهادی را به مردم ارائه کرده و آنها را در اجرای این راهکارها مساعدت کنند.

علیرضابیگی گفت: مهاجرت داخل منطقه و فرامنطقه‌ای دام‌ها، استفاده از برخی محل‌های بلااستفاده و خالی کردن برخی اماکن غیرضروری برای نگهداری دام‌ها از جمله راهکارهای پیشنهادی برای حفاظت از دام‌های مناطق زلزله‌زده تا زمان ساخت سرپناه دائمی است.

رئیس ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی استان با بیان اینکه وسعت کار بسیار زیاد است، افزود: مردم باید خودشان وارد میدان کار شوند تا از وارد آمدن خسارت بیشتر به دام‌های موجود در منطقه جلوگیری شود.

این مسئول با اشاره به تمهیدات دولت برای بازسازی اماکن دامی مناطق زلزله‌زده یادآور شد: بنیاد مسکن ماموریت یافته در قالب 30 میلیون ریال کمک بلاعوض و 50 میلیون ریال تسهیلات بانکی برای هر یک از اماکن دامی، بازسازی این اماکن را انجام دهد.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه این جلسه ایجاد انگیزه در فارغ‌التحصیلان و جوانان بیکار برای فعالیت در بخش کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و افزود: تمام موانعی که مانع از استقبال جوانان از کار در بخش کشاورزی می‌شود باید بررسی و رفع شود از جمله اینکه ممنوعیت استخدام دولتی برای کسانی که از تسهیلات توسعه بخش کشاورزی استفاده کرده‌اند، لغو می‌شود.

وی تصریح کرد: شرط اساسی ایجاد انگیزه برای ورود جوانان در بخش کشاورزی، تضمین سودده بودن فعالیت در این بخش است که جهاد کشاورزی باید شرایط این امر را فراهم کند و ما نیز از تمام طرح‌های پیشنهادی برای این منظور استقبال می‌کنیم.

علیرضابیگی ابراز داشت: تعداد اشتغال و حلقه واسط محسوب شدن صنایع تبدیلی بخش کشاورزی، وجه ممیزه طرح‌های کشاورزی و طرح‌های صنعتی برای استفاده از تسهیلات مربوطه است.

این مسئول خاطرنشان کرد: رسالت ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی استفاده از تمام امکانات استانی، ملی و فرامنطقه‌ای برای رونق هرچه بیشتر این بخش است و این موضوع باید مورد توجه اعضای ستاد قرار گیرد. 

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول