اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست امور اقتصادی جهاد کشاورزی مازندران خبر داد

صادرات 63 میلیون دلاری محصولات کشاورزی مازندران

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در پنج ماهه نخست سال جاری بیش از 44 هزار تن انواع محصولات کشاورزی از مازندران به ارزش 63 میلیون دلار به خارج از کشور صادر شد.

صادرات 63 میلیون دلاری محصولات کشاورزی مازندران

سید محمد جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: براساس بررسی‌های به‌عمل آمده از سوی اداره کل گمرکات استان مازندران در پنج ماهه نخست امسال بیش از 44 هزار و 145 تن انواع محصولات کشاورزی مازندران به ارزش بیش از حدود 63 میلیون دلار به خارج از کشور صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی 46 درصد و از لحاظ ارزشی 50 درصد سیر صعودی داشته است.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران مرکبات، کیوی، گل و گیاه، تره بار و سبزیجات، پیاز و سیب‌زمینی، سیب درختی و فرآورده‌های لبنی را عمده محصولات صادراتی استان مازندران به خارج از کشور برشمرد.

وی اعلام کرد: روسیه، عراق، افغانستان، ترکیه، قرقیزستان، چین، امارات و کشورهای آسیای میانه از کشورهای هدف صادرات محصولات کشاورزی استان مازندران بودند.

این مسئول با اشاره به اینکه میزان صادرات بعضی از محصولات کشاورزی از جمله کیوی، گل و گیاه، پیاز و سیب‌زمینی و مواد غذایی (فرآورده‌های لبنی) به ‌لحاظ وزنی و در پنج ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشت، افزایش تقاضا، تعدد بازار هدف، کیفیت مطلوب و بسته‌بندی مناسب محصولات، تنوع گونه‌های صادراتی، افزایش سطح مهارت و تخصص صادرکنندگان، تقویت فعالیت‌های بازاریابی و افزایش نرخ ارز را از عمده دلایل این افزایش رشد اعلام داشت.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول