اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان‌وبلوچستان:

استفاده یکسان از ظرفیت‌های مرز برای مردم استان ضروری است

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: افزایش فعالیت بازارچه‌های مرزی استان و استفاده یکسان از ویژگی‌های مرز برای همه مردم ضروری است.

استفاده یکسان از ظرفیت‌های مرز برای مردم استان ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حاتم نارویی ظهر امروز در بازدید از سازمان جهاد کشاورزی استان در جمع مدیران این سازمان اظهار داشت: سیستان‌وبلوچستان به عنوان بزرگ‌ترین و جوان‌ترین استان کشور، ظرفیت‌های بالقوه فراوانی در همه بخش‌های مختلف دارد که باید با بهره‌گیری از همه توانمندی‌های استان، استعدادهای نهفته استان را آشکار کرد.

وی با اشاره به مرز طولانی مشترک با کشورهای همسایه، از مرز به عنوان یک فرصت و محلی برای تأمین کالاهای مورد نیاز کشورهای همسایه یاد کرد.

استاندار سیستان‌وبلوچستان همچنین راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی جدید در استان و افزایش فعالیت دیگر بازارچه‌های مرزی استان و استفاده یکسان از ویژگی‌های مرز را برای همه مردم ضروری دانست.

نارویی با بیان اینکه شرایط واردات قانونی دام برای همه متقاضیان در استان فراهم است، بیان کرد: دام‌های وارداتی باید زیر نظر دامپزشکی و دیگر دستگاه‌های متولی وارد استان شود و پس از طی مراحل قرنطینه در کشتارگاه‌ها و اماکن بهداشتی مورد تأیید ذبح و پس از بسته‌بندی به دیگر استان‌های کشور ارسال شود.

وی با تشریح مشکلات کم‌آبی استان، مهار روان آب‌ها، احداث سد، بندسارها و اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان را یکی از مؤلفه‌های افزایش توان تولید انواع محصولات کشاورزی در استان عنوان کرد.

استاندار سیستان‌وبلوچستان همچنین احیای اراضی کشاورزی متعلق به مردم در پشت دیوار مرزی و احیا و احداث شرکت‌های سهامی زراعی در استان را مورد تأکید قرار داد و پیگیری و رفع مشکلات کشاورزان را خواستار شد.

* استفاده از 260 هزار هکتار زمین کشاورزی در استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان‌وبلوچستان نیز در ادامه این دیدار گفت: میزان تولیدات محصولات کشاورزی استان 3.4 میلیون تن در سال است.

محمد کیخا افزود: از این میزان تولید 2 میلیون و 240 هزار تن مربوط به محصولات زراعی و 165 هزار تن محصولات شیلاتی و بقیه مربوط به دیگر محصولات کشاورزی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 409 هزار هکتار زمین قابل کشاورزی در استان وجود دارد که تنها 260 هزار هکتار آن در حال استفاده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان‌وبلوچستان همچنین منابع آبی قابل استفاده در استان را 3.2 میلیارد متر مکعب عنوان کرد که 1.5 میلیارد متر مکعب آن منابع زیرزمینی و 1.7 میلیارد متر مکعب آن منابع آبی سطحی را تشکیل می‌دهد.

کیخا تصریح کرد: تأمین آب مورد نیاز کشاورزان در زمان مناسب، ارائه الگوی کشت مورد نیاز استان و انتقال آب کشاورزی به مزارع سیستان توسط لوله، احداث صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی و احیای مزارع کشت میگو و توجه به صید و صیادی برای ایجاد اشتغال پایدار در استان ضروری است.

در این بازدید توجه به توسعه مراکز تحقیقات و پژوهشی کشاورزی، حل مشکلات بیمه محصولات کشاورزی و سازه‌های گلخانه‌ای، حمایت از طرح‌های تعاونی کشاورزی و تسریع در روند پرداخت تسهیلات به تعاونی‌های کشاورزی و نصب GPS بر روی شناورهای صید و صیادی مورد تأکید قرار گرفت.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول