اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

شرکت نفت با ورزش قهرمانی خداحافظی می‌کند/ ورزش از سفره جنوبی‌ها می‌پرد

خبرگزاری فارس: زمزمه‌هایی از وزارت نفت شنیده می‌شود مبنی بر اینکه ورزش قهرمانی این صنعت تنها محدود به تهران خواهد شد و شرکت‌های بهره‌برداری نفت و گاز از این پس نمی‌توانند تیم‌داری کنند پس ورزش از سفره جنوبی‌ها می‌پرد.

شرکت نفت با ورزش قهرمانی خداحافظی می‌کند/ ورزش از سفره جنوبی‌ها می‌پرد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب یکی از شرکت‌های مهم تابعه وزارت نفت بوده که با تولید 80 درصد نفت کشور سهم مهمی در اقتصاد کشور دارد.

ورزش در این مناطق نیز سابقه‌ای دیرینه دارد و مدال‌آوران و قهرمانان کشوری زیادی از ورزش مناطق نفت‌خیز جنوب به تیم‌های ملی و آسیایی معرفی شده‌اند.

یک منبع آگاه در مناطق نفت‌خیز جنوب در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: سابقه ورزش در مناطق نفت‌خیز جنوب در برخی رشته‌ها حتی بیشتر از سابقه ورزش در سازمان تربیت بدنی ایران است.

وی ابراز داشت: پایه برخی از ورزش‌های ایران در مناطق نفت‌خیز جنوب بوده و همیشه مهد قهرمان‌های ایران بوده است.

این مسئول در نفت دلیل اینکه ورزش در مناطق نفت‌خیز زودتر از دیگر مناطق کشور رونق پیدا کرد و تقویت شد را تولید نفت عنوان کرد و یادآور شد: تولد فوتبال در ایران نیز در مناطق نفت‌خیز جنوب بود.

وی افزود: 80 درصد نفت ایران توسط شهرهای مسجدسلیمان، آغاجری و گچساران تولید می‌شود و این مناطق مردمی محروم و زحمت‌کشی دارد که در دوران دفاع مقدس با تقدیم صدها شهید و ایثارگری‌های فرزندان این مناطق صف اول دفاع از ارزش‌های انقلاب و سرزمین بوده‌اند.

این منبع آگاه خاطرنشان کرد: شعار دولت، عدالت‌محوری و توجه به مناطق محروم بوده و دولتمردان باید در این زمینه توجه بیش از پیش داشته باشند.

وی ادامه داد: یکی دو سال پیش تاکنون که این زمزمه‌ها بوده که می‌خواهند ورزش قهرمانی در نفت را محدود کنند.

این منبع آگاه تصریح کرد: این حرف اساسا در وزارتخانه‌ها درست است اما برای شهرهای بزرگی مثل تهران، اصفهان و فارس که اگر تیمی باشد و یا نباشد ده‌ها تیم دیگر هم هستند که جای خالی این تیم‌ها را پر می‌کنند.

وی ابراز داشت: اگر قرار باشد محدودیتی باشد برای آن استان‌ها باشد نه برای استانی مثل کهگیلویه و بویراحمد و شهرهای کوچک و محروم مثل آغاجری و مسجدسلیمان که حذف ورزش از نفت مانند حذف قهرمانی از ورزش ایران است چرا که در این استان هیچ اسپانسری جز نفت برای ورزش وجود ندارد.

این منبع آگاه یادآور شد: کل بودجه ورزش مناطق نفت‌خیز جنوب شامل اهواز، آغاجری، گچساران و مسجدسلیمان در همه رشته‌ها برای همه ورزشکاران حدود 200 میلیارد ریال در طول یکسال هم نمی‌‌شود.

وی افزود: هزینه ورزش 100 هزار نفری پرسنل نفت مناطق نفت‌خیز جنوب که افزون بر 80 درصد نفت کل کشور را تأمین می‌کند، در همه 30 رشته ورزشی به اندازه هزینه اعضای یک تیم فوتبال نفت تهران هم نمی‌شود و از طرفی هم اعضای تیم‌های ورزشی مناطق نفت‌خیز از فرزندان بومی همین مناطق هستند.

این مسئول بیان داشت: اگر ورزش‌های قهرمانی در شهرهای آغاجری، مسجدسلیمان و گچساران حذف شود رابطه بین نفت و مردم به هم می‌خورد و در آن صورت چگونه کمک مردم به نفت در مواقع نیاز را انتظار داریم.

وی گفت: برنامه دارند که تمام تیم‌های قهرمانی به ویژه فوتبال را از نفت حذف کنند یا بگویند اگر بخواهید تیم داشته باشید فقط باید از فرزندان نفت باشند و فقط فوتبال نفت تهران اجازه فعالیت دارد در حالی که فرزندان مناطق نفت‌خیز جنوب نسبت به تیم فوتبال نفت تهران بومی‌ و مستحق‌تر هستند.

این منبع آگاه عنوان داشت: پس شعار "نفت بر سر سفره مردم" کجا رفت، آیا بچه‌های محله‌‌های مسجدسلیمان، آغاجری و گچساران که دود نفت را می‌خورند حتی اگر ستاره هم باشند نباید در تیم نفت بازی کنند.

وی افزود: این در حالی است که بهترین ستاره‌های فوتبال از جمله میلاد غریبی، ایمان مبعلی، میلاد میداودی، رضا قیالی، سعید قدمی، محمد رشید مظاهری و ایمان موسوی از همین شهرهای محروم بوده و محصول همین شهرها هستند.

این مسئول با اشاره به قهرمانی و مدال‌آوری تیم‌های نفت در رشته‌های مختلف از جمله هاکی، واترپلو، هندبال و والیبال نشسته جانبازان یادآور شد: حذف ورزش قهرمانی از نفت به منزله حذف از عرصه ورزش ایران است.

وی از استاندار و مجمع نمایندگان استان خواست تا در این زمینه رایزنی لازم را داشته باشند و نگذارند با تصویب این تصمیم ظلمی تاریخی به ورزش مناطق محروم شود.

به گزارش فارس؛ در شورای ورزش وزارت نفت تصمیمی مبنی بر حذف تیم‌های قهرمانی استان‌ها در حال تصویب است که تصویب آن ضرری بزرگ و جبران‌ناپذیر بر پیکره ورزش استان‌های جنوبی کشور است.

انتهای پیام/ی10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول