اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مربی خراسانی تیم ملی بسکتبال کشور:

مشکل اصلی بسکتبال خراسان‌رضوی خروج ورزشکاران حرفه‌ای از استان است

خبرگزاری فارس: مربی خراسانی تیم ملی بسکتبال کشور گفت: مشکل اصلی بسکتبال خراسان‌رضوی خروج ورزشکاران حرفه‌ای از استان است.

مشکل اصلی بسکتبال خراسان‌رضوی خروج ورزشکاران حرفه‌ای از استان است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی، داریوش شجاع با بیان این مطلب اظهار کرد: حاصل تلاش فعالان عرصه ورزش بسکتبال استان تحویل استان‌های دیگر می‌شود و سرمایه‌های بسکتبال خراسان‌رضوی به دلیل نبود حامی مالی به راحتی از این استان خارج می‌شوند.

وی یادآور شد: در استان خراسان‌رضوی، طرح‌های بسیار خوبی به منظور استعدادیابی و پرورش بسکتبالیست از همان سنین پایه برنامه‌ریزی و اجرا شده است ولی متاسفانه ورزشکاران در سنین نوجوانی و جوانی به دلیل نبود حمایت مالی تمایلی به ماندن در تیم‌های بسکتبال استان ندارند و به دیگر تیم‌های سطح کشور می‌پیوندند.

وی با اشاره به توانمندی و استعداد موجود در ورزش بسکتبال خراسان‌رضوی، بیان کرد: به لحاظ مربی و بازیکن در جایگاه بسیار مطلوبی قرار داریم که حفظ و ارتقای این ظرفیت توجه بیش از گذشته مسئولان ورزش استان را می‌طلبد.

رئیس هیئت بسکتبال شهرستان مشهد با اشاره به صالح فروتن بازیکن 18 ساله خراسان‌رضوی، گفت: این بازیکن به عنوان نخستین بسکتبالیست رده سنی نوجوانان به عضویت تیم ملی بسکتبال بزرگ‌سالان کشور درآمد.

شجاع یادآور شد: در حال حاضر 18 بازیکن از استان در تیم‌های مختلف در سطح کشور مشغول به فعالیت هستند.

وی با تاکید بر اهمیت جایگاه حامیان مالی از تیم‌های ورزشی، افزود: لزوم وجود بودجه کافی به منظور اعزام بسکتبالیست‌ها به رقابت‌های مختلف، وجود سالن ویژه تمرین و برگزاری مسابقات از جمله عوامل اصلی در انجام برنامه‌ریزی به منظور کسب بهترین نتیجه از داشته‌های موجود در استان است.

مربی تیم ملی بسکتبال نوجوانان کشور با اشاره به وضعیت بسکتبال خراسان‌رضوی در 15 سال گذشته، گفت: بسکتبال استان همواره جزو سه تیم برتر کشور بوده است.

وی از برگزاری مسابقات جام بسکتبال قهرمانی کشور با عنوان (3×3) در مشهد خبر داد و گفت: به همت آستان قدس رضوی مسابقاتی با عنوان جام بسکتبال قهرمانی کشور (3×3) در تقویم فدراسیون بسکتبال ایران گنجانده شده و بر این اساس هر ساله در روزهای دهه کرامت این رقابت‌ها در مشهد برگزار می‌شود.

شجاع افزود: این مسابقات در سال جاری از روز 27 شهریورماه سال جاری به مدت 5 روز در مشهد برگزار می‌شود.

وی هم‌چنین از حضور تیم هیئت بسکتبال بانوان مشهد در مسابقات بسکتبال لیگ دسته یک کشور خبر داد و گفت: مرحله اول این رقابت‌ها اوایل هفته جاری در شهر رشت به پایان رسید و نماینده استان در مسابقات مذکور توانست از 4 بازی انجام شده در 3 دیدار به پیروزی برسد و امتیاز یک بازی را به حریف واگذار نماید.

رئیس هیئت بسکتبال مشهد افزود: مرحله بعدی این مسابقات، اواخر ماه جاری در شهر کرج برگزار می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: تیم هیئت بسکتبال خراسان‌رضوی در دو بخش آقایان و بانوان نیز مهرماه امسال در مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو کشور حضور دارد.

انتهای پیام/ی30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول