اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجلس در جلسه شورای اداری قم ـ 1:

الگوی اقتصاد مقاومتی توسط قم ایجاد شود / درباره تحریم‌ها بزرگنمایی نکنیم

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مردم قم باید در شرایط کنونی نیز پیشرو در اقتصاد مقاومتی بوده و برای مردم سراسر کشور الگو باشند.

الگوی اقتصاد مقاومتی توسط قم ایجاد شود / درباره تحریم‌ها بزرگنمایی نکنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم علی لاریجانی در جلسه شورای اداری استان قم که پیش از ظهر امروز در استانداری قم برگزار شد اظهار کرد: قم دو مرحله اساسی را پشت سر گذاشته است که نخستین مورد آن تشکیل استان قم بود و امید زدودن فقر و محرومیت را در دل‌ها زنده کرد، هر چند این امر به طور کامل محقق نشد.

وی با بیان اینکه مرحله دوم گذار در قم، به وجود آمدن حرکتی برای سازندگی شهر و استان بود افزود: در این میان برخی پروژه‌ها سال‌ها بر زمین مانده بودند که یکی از آنها طرح انتقال آب شیرین به قم است که با تدبیر رهبری و زحمات مسئولان مراحل پایانی خود را می‌گذراند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بلوار پیامبر اکرم(ص) خاطر نشان کرد: این پروژه سال‌ها مسکوت بود اما شهرداری قم در دوره جدید با حمایت دیگر مسئولان این طرح را به راه انداخت و امیدواریم با استفاده از برنامه‌ریزی صحیح و کامل این طرح پیگیری شود.

وی ادامه داد: بحث شهرک‌های صنعتی و سرمایه‌گذاری در قم با رویکرد مثبتی همراه نبود زیرا همگان تصور می‌کردند که این‌گونه مسائل، مذهبی بودن قم را متأثر می‌کند اما حقیقت این است که برای جذب شهروندان باید زمینه اشتغال فراهم شود.

لاریجانی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر دامداران قم نیز مشکلاتی را تجربه کرده‌اند عنوان داشت: کشاورزی در قم با توجه به مشکل کم آبی و خشکسالی به صورت محدود صورت می‌گیرد که این مسئله باید با راهکارهای مناسب مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات قم به ویژه در زمینه بهداشت و درمان شد و افزود: برخی مناطق قم از این منظر ضعیف هستند که باید بیشتر به آنها پرداخته شود.

وی با تاکید بر گسترش فرهنگ دینی و اسلامی با استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه در قم گفت: با توجه به امکانات، نگاه نسبتاً معقولی به قم صورت گرفته است اما سئوال اساسی اینجاست که آیا با همین وضعیت می‌توان در ادامه نیز موفق بود یا خیر، زیرا مجموعه شرایطی که امروز در آن قرار داریم نشان‌دهنده این است که در بودجه عمرانی کشور تغییراتی به وجود خواهد آمد.

لاریجانی خاطر نشان کرد: در بودجه سال 91، یک پیوست صنعتی به لایحه اضافه شد تا شاهد رونق تولید داخلی باشیم که در این خصوص اجازه استفاده 10 درصدی برای صنایع از صندوق توسعه ملی داده شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به گرانی‌های اخیر بیان داشت: این امر موجب برخی نارضایتی‌ها می‌شود بنابراین نباید اجازه داد که فشارهای اقتصادی به مردم وارد شود.

وی خاطر نشان کرد: گاهی برخی اشتباهات داخلی موجب این گرانی‌ها می‌شود و نباید تحریم‌ها را بزرگ‌تر از آنچه هستند تصور کنیم ضمن اینکه این اشتباهات موجب آدرس‌دهی غلط در خصوص تحریم‌ها به بیگانگان می‌شود.

رئیس قوه مقننه در ادامه به وضعیت قم اشاره و ابراز کرد: باید راهکارهایی برای لطمه نخوردن به آبادانی قم دیده شده و صحنه را برای وسعت‌بخشی بیشتر به طرح‌های عمرانی فراهم کرد.

لاریجانی ادامه داد: بودجه شهرداری قم باید متناسب با رفع عقب‌افتادگی‌ها باشد و شورای شهر باید این مسئله را مدنظر قرار دهد.

وی با بیان اینکه استان قم مؤسس و پیشرو انقلاب اسلامی بوده است گفت: مردم قم باید در شرایط کنونی نیز در اقتصاد مقاومتی پیشرو بوده و الگویی برای مردم سراسر کشور باشند که در این زمینه نیازمند بسیج نیروها هستیم.

لاریجانی ادامه داد: مسئولان قم باید فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قم را مورد مطالعه قرار دهند که در این زمینه می‌توان جلساتی با وزرا برگزار کرد تا شیب سرمایه‌گذاری در قم افزایش یابد، ضمن اینکه دعوت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی نیز در این زمینه تأثیرگذار است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر استفاده از اوراق مشارکت برای پیشبرد عمران و صنعت قم بیان داشت: زمانی که رونق تولید شکل بگیرد، بازدهی اقتصادی نیز محقق خواهد شد.

وی با اشاره به وجود هنرمندان فراوان رشته‌های گوناگون در قم گفت: استفاده از این ظرفیت ویژه نیز می‌تواند مورد توجه مسئولان قرار گیرد تا در طراحی‌های شهری از آنها استفاده شود.

لاریجانی خاطر نشان کرد: برخی مناطق قم مانند محله نیروگاه از نظر فرهنگی ضعف‌هایی دارند بنابراین نیازمند نگاه خاص به چنین مناطقی هستیم.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول