اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون موسسه مالی و اعتباری مهر:

بانکداری اسلامی شکوفایی اقتصاد اسلامی است

خبرگزاری فارس: معاون اعتبارات و تجهیز منابع موسسه مالی و اعتباری مهر گفت: بانکداری اسلامی شکوفایی اقتصاد اسلامی است و در آن طرح‌ها و قراردادها طبق شرع مقدس طراحی می‌شود.

بانکداری اسلامی شکوفایی اقتصاد اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمیدرضا نجف‌پور عصر امروز در نشست خبری موسسه مالی و اعتباری مهر خراسان‌رضوی اظهار کرد: نظام‌های مالی مطلوب نظام‌هایی هستند که بهترین نظام اقتصادی را در کشور خود اجرایی می‌کنند.

معاون اعتبارات و تجهیز منابع موسسه مالی و اعتباری مهر افزود: مقوله بانک وارداتی است و از سوی نظام‌های غربی طراحی شده و با ورود به کشورهای مختلف با توجه به فرهنگ و ارزش‌های آن کشور دچار تغییراتی شده و اساساً بانک‌ها بازوی قوی اجرایی برای تحقق فعالیت‌های اقتصادی هستند.

نجف‌پور خاطرنشان کرد: بانکداران تلاش می‌کنند تا سرمایه‌های آحاد مردم را با روش‌های حرفه‌ای و تجهیز منابع جمع‌آوری کنند و با ابتکار عمل در اختیار فعالان عرصه اقتصاد قرار دهند.

وی یادآور شد: بانک‌ها نقش واسطه‌گری بین دارندگان سرمایه و نیازمندان سرمایه را بازی می‌کنند تا رفاه را برای آحاد مردم و جامعه به وجود آورند بنابراین در ایران اسلامی بانک‌های دولتی، خصوصی، موسسات مالی و اعتباری و صندوق‌های قرض‌الحسنه شکل گرفته که یکی از موسساتی که نزدیک دو دهه از فعالیت آن می‌گذرد موسسه مالی و اعتباری مهر است.

نجف‌پور با اشاره به بانکداری اسلامی اظهار کرد: از جمله قدم‌هایی که در نظام بانکداری اسلامی برداشته می‌شود عملیات بانکداری بدون ربا است و موسسه مالی و اعتباری مهر با بیش از 750 شعبه در سراسر کشور و 6هزار نفر متخصص و 10 هزار میلیارد ریال منابع در حوزه بانکداری بدون ربا تلاش‌های وسیعی را انجام داده است.

معاون اعتبارات و تجهیز منابع موسسه مالی و اعتباری مهر گفت: موسسه مالی و اعتباری مهر در حوزه بانکداری بدون ربا قریب یک دهه است که تلاش می‌کند و کمیته فقهی بانکداری اسلامی را از سال 78 تاسیس کرده و توانسته الگوی عملی بانکداری بدون ربا را در سال 88 به تصویب هیئت مدیره موسسه برساند.

نجف‌پور افزود: بعد از برنامه‌های عملیاتی در امتداد سند راهبردی قانون عملیاتی بانکداری بدون ربا تصویب شد و برای هر کدام از برنامه‌ها زمان‌بندی صورت گرفت که برای تحقق این سند راهبردی 12 گام اساسی باید برداشت.

وی در ارتباط با گام‌های موثر در نظام بدون ربا اظهار کرد: تدوین نظام جامع آموزش بانکداری اسلامی، تغییر و مهندسی مجدد نرم‌افزارهای نظام بانکی که بستر اجرای قوانین و مقررات است و نظارت شرعی از 12 گام موثر در بانکداری بدون ربا است.

معاون اعتبارات و تجهیز منابع موسسه مالی و اعتباری مهر تاکید کرد: مدلی که در موسسه مالی و اعتباری مهر به تصویب رسیده و به متولیان ارائه شده بر چارچوب بانکداری اسلامی است.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول