اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس:

کشاورزان در اقتصاد مقاومتی نقش مهمی دارند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم فومن و شفت در مجلس گفت: کشاورزان در اقتصاد مقاومتی نقش نخست و مهمی دارند و باید از تک محصولی و تغییر اراضی اجتناب کنند.

کشاورزان در اقتصاد مقاومتی نقش مهمی دارند

ناصر عاشوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فومن با اشاره به تاثیر برگزاری اجلاس سران غیر متعهدها در تهران اظهار کرد: آمریکا با همراهی تعدادی از کشورهای اروپایی که خود را برتر جهان می‌دانستند، مدت‌ها در جوامع بین‌المللی ایران را مورد تهدید قرار دادند و در آخرین جنگ روانی خود به تهدید کشورها برای عدم حضور آنها در اجلاس غیرمتعهدها پرداختند که با برگزاری شایسته و موفق این اجلاس از سوی ایران دشمنان شکست خوردند.

وی با بیان اینکه اجلاس سران غیر متعهدها به لحاظ دیپلماسی برای ایران یک برد سیاسی است، افزود: کمیسیون‌های مختلفی با حضور کارشناسان و هیئت‌های عالی رتبه 120 کشور جهان در این اجلاس تشکیل شد که این مراوده‌ها منجر به توسعه تجارت، تصمیم‌گیری در عرصه اقتصادی و صنعت ایران شد که خلاف میل آمریکا و صهیونیسم بود.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس، برگزاری اجلاس غیرمتعهدها و تشکیل کمیسیون‌های مختلف را جهش اقتصادی برای ایران دانست و گفت: بهره‌مندی اقتصادی ایران از اجلاس غیرمتعهدها نشان دهنده زیرکی مدیران ارشد نظام است که در کنار اجلاسی که طبق چارچوب اساسنامه‌ای برگزار شد بهره‌مندی مطلوب اقتصادی به همراه داشت و در راستای اقتصاد مقاومتی و با تکیه بر اقتصاد غیر نفتی صورت گرفت.

وی تصریح کرد: دولت و مجلس با کمک همدیگر می‌توانند اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشند و انتظار رهبر معظم انقلاب از دولت و مجلس نیز این است که علاوه بر قوانین عادی جاری کشور، قوانین و مقرراتی را تنظیم کنند که در شرایط غیر عادی و نیمه بحرانی با اجرای آن برنامه‌های کشور به سادگی انجام گیرد.

عاشوری خاطرنشان کرد: قوانین تنظیم شده اقتصاد مقاومتی در زمانی که درآمدهای نفتی کشور محقق نمی‌شود، اولویت کارها را به مسئولان مشخص می‌کند که برای شرایط نیمه بحرانی و بحرانی کشور برنامه‌ریزی صحیح و اولویت‌بندی کاری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه لازم است دولت و مجلس قوانین و لایحه‌ای را برای شرایط خاص در سایه داشته باشد، افزود: با قوانین و لوایحی که دولت و مجلس در سایه مشخص می‌کند، می‌تواند در شرایط بحرانی و نیمه بحرانی از آن بهره ببرد.

نماینده مردم فومن و شفت با اشاره به اینکه برگزاری اجلاس غیرمتعهدها فرصت اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی در کشور است، یادآور شد: اگر ما با ترانزیت کالا از طریق دریا با محدویتی مواجه بودیم با این شرایط می‌توانیم از طریق مرزهای زمینی و استفاده از امکانات همسایگان و حمل و نقل هوایی مشکل اقتصادی را برطرف کنیم.

وی اقتصاد مقاومتی را تنها راه پیشرفت کشور در شرایط کنونی دانست و گفت: منویات رهبر معظم انقلاب در جهاد اقتصاد مقاومتی به افزایش قدرت خرید مردم و ارائه خدمات ارزان به آنها تاکید دارد، بنابراین تمام بخش‌ها و ظرفیت‌های دولتی و بخش خصوصی باید در میدان عمل اقتصاد مقاومتی بسیج شوند تا توانمندی خود را نشان دهند.

عاشوری نخستین حرکت گیلان برای تحقق اقتصاد مقاومتی را رونق کشاورزی و خودکفایی در محصولات بومی دانست و خاطرنشان کرد: گیلان به لحاظ کشاورزی ظرفیت قوی و خوبی دارد که با برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی می‌توان به این ظرفیت‌ها جامه عمل پوشاند.

وی یادآور شد: در راستای تولیدات کشاورزی و افزایش تولید در سطح باید به خودکفایی محصولات بومی شامل برنج، گندم، ماهی، گوشت و صیفی‌جات پرداخت و برای آن برنامه‌ریزی کرد.

نماینده مردم فومن و شفت با بیان اینکه کشاورزان در اقتصاد مقاومتی گیلان نقش نخست را دارند، اذعان کرد: استفاده موثر و همه جانبه از زمین‌های کشاورزی باید نخستین حرکت کشاورزان گیلانی باشد و از تک محصولی و تغییر اراضی بپرهیزند.

وی آماده‌سازی بستر برای افزایش راندمان را در کنار تلاش کشاورزان برای رسیدن به خودکفایی مورد تاکید مسئولان قرار داد.

انتهای پیام/ب۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول