اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

طرح پزشک خانواده موجب پایش عملکرد پزشکان می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان پایش عملکرد پزشکان را از مزایای اجرای طرح پزشک خانواده عنوان کرد.

طرح پزشک خانواده موجب پایش عملکرد پزشکان می‌شود

مهرداد حمیدی در حاشیه نمایشگاه دولت مهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان طرح پزشک خانواده را خوب و پیشرو اعلام کرد و اظهار داشت: این طرح در دنیا تازگی ندارد.

وی به اجرایی‌شدن طرح پزشک خانواده در کشورهای پیشرو در عرصه سلامت اشاره کرد و افزود: این طرح باید پیش‌تر از این‌ها در ایران اجرا می‌شد.

رئیس دانشکده داروسازی زنجان بر لزوم اطلاع‌رسانی دقیق در مورد طرح پزشک تاکید کرد و گفت: همه باید به اجرای این طرح کمک کنند.

وی تاکید کرد: عملیاتی‌شدن طرح پزشک خانواده به کیفیت بخشی خدمات درمانی کمک کرده و عدالت در سلامت را ایجاد می‌کند.

حمیدی به حساسیت سازمان بهداشت جهانی در مورد عدالت در سلامت اشاره و اضافه کرد: طرح پزشک خانواده موجب بالندگی کیفی و کمی نظام سلامت می‌شود.

وی پایش مداوم در بین پزشکان را از محاسن اجرای طرح پزشک خانواده اعلام کرد و افزود: این بعد مسئله مهمی است که کمتر در مورد آن اطلاع‌رسانی شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اجرای طرح پزشک خانواده را موجب مشخص‌شدن تفاوت‌های موجود در بین پزشکان اعلام کرد و ادامه داد: اجرای این طرح موجب مشخص‌شدن انتظارات مردم از پزشکان به صورت کامل می‌شود.

وی تاکید کرد: اجرای طرح پزشک خانواده موجب روشن شدن نحوه عملکرد پزشکان در مورد تعداد ویزیت بیماران و همچنین روش‌های درمان وی از جمله تجویز دارو و نحوه ارجاع می‌شود.

حمیدی اجرای طرح پزشک خانواده را به نفع اقتصاد و نظام سلامت کشور اعلام کرد و افزود: اگر مشکلات فرهنگی موجود حل ‌شود، این طرح موجب حل بسیاری از مشکلات در حوزه بهداشت و درمان شده و رابطه‌های نادرست هم اصلاح خواهد شد.

وی به غیر ضروری‌بودن بسیاری از مراجعات به پزشکان در کشور اشاره کرد و گفت: طرح پزشک خانواده موجب کنترل مراجعات و مصرف دارو هم می‌شود.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول