اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان‌رضوی:

هیچ مطب پزشکی با اجرای طرح پزشک خانواده تعطیل نمی‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فنی مرکز بهداشت خراسان‌رضوی گفت: هیچ مطب پزشکی با اجرای طرح پزشک خانواده تعطیل نمی‌شود.

هیچ مطب پزشکی با اجرای طرح پزشک خانواده تعطیل نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد غلامحسن خدایی ظهر امروز در نشست توجیهی کمیته اطلاع‌رسانی طرح پزشک خانواده که در سالن جلسات استانداری خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: مسئولیت‌های سنگین در زندگی و شیوه زندگی که برخی از بانوان انتخاب کرده‌اند در بسیاری از موارد دلایل بروز اینگونه اختلالات است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از عادات رفتاری که از نظر سلامتی نادرست هستند در کشور ما رایج است، تصریح کرد: برخی از این عادات شامل تغذیه نادرست، بی‌تحرکی، سیگار و بی‌احتیاطی در رانندگی که سبب حادثه و سانحه می‌شود، است که در این راستا این فاکتورها سطح سلامت عمومی را پایین می‌آورد.

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان‌رضوی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده سبب کنترل مرتب سلامتی به صورت مرتب توسط پزشکان می‌شود، ادامه داد: به عبارت دیگر در این طرح هزینه برای حفظ سلامتی است و درمان هدف اصلی هزینه کردن نیست.

خدایی با اشاره به اینکه برای پزشک خانواده علاوه بر پرونده الکترونیک بیمار شماره تلفن گویا نیز طراحی شده، تصریح کرد: این سامانه به گونه‌ای طراحی شده که در صورت تماس شخص شماره تلفن شناسایی شده و ارتباط به صورت خودکار به پزشک خانوداه فرد وصل می‌شود و در صورت نبود پزشک خانواده ارتباط به اپراتورها متصل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در شهرستان‌های درگز، خواف، سرخس و چناران طرح پزشک خانواده شروع شده، خاطر نشان کرد: در حال حاضر اطلاعات اولیه مربوط به این شهرستان‌ها در حال قرار گرفتن روی سامانه شمس یا شبکه ملی سلامت ایرانیان است.

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان‌رضوی مهم‌ترین کار در راستای اجرایی شدن این طرح را فرهنگ سازی دانست و تأکید کرد: این طرح است که دولت و مجلس تصمیم اجرای آن را گرفته‌اند و برای تمامی اقشار جامعه مفید است.

خدایی با بیان اینکه تمام مطب‌هایی که در این طرح هستند سر جای خودشان باقی می‌مانند و قرار نیست مطبی تعطیل شود، افزود: در این مطب‌ها علاوه بر پزشکان از یک ماما و یا پرستار استفاده می‌شود و چند مطب زیر نظر یک مرکز مجری قرار می‌گیرند که در واقع مسئول سلامت محله است.

وی در ارتباط با خدمات خاص مراکز مجری متذکر شد: در این مراکز خدماتی مانند خدمات روانشناسی بالینی زیر نظر یک کارشناس ارشد روانشناس بالینی ارائه می‌شود.

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان‌رضوی در این راستا اذعان داشت: علاوه بر این خدمات تغذیه‌ای و دیگر خدمات جانبی نیز در این مراکز زیر نظر کارشناسان رشته‌های مختلف ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول