اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

ایجاد پرونده الکترونیک سلامت، کارکرد اصلی پزشک خانواده است

خبرگزاری فارس: مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کارکرد اصلی نظام ارجاع و پزشک خانواده ایجاد پرنده الکترونیک سلامت برای افراد است.

ایجاد پرونده الکترونیک سلامت، کارکرد اصلی پزشک خانواده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدسعید سعیدی ظهر امروز در نشست توجیهی کمیته اطلاع‌رسانی پزشک خانواده که در سالن جلسات استانداری خراسان‌رضوی برگزار شد اظهار کرد: این پرونده به پزشکان کمک می‌کند تا بتوانند سوابق پزشکی افراد را داشته باشند.

وی در این راستا تصریح کرد: به عنوان مثال برخی از بیماران خاص که نیاز به مراجعه مرتب به متخصص دارند بعد از یک‌بار معاینه و ثبت در پرونده الکترونیک دیگر نیازی به ارجاعات بعدی ندارند و آن پزشک برای آن شخص به عنوان پزشک متخصص ثبت می‌شود.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به تبلیغات سوئی که در مورد این طرح در حال انجام است ادامه داد: این طرح مانند هر طرح دیگری نقاط ضعف و قدرت خاص خود را دارد و در این راستا قابلیت بازنگری در آن در نظر گرفته شده است.

سعیدی در ادامه با بیان اینکه طرح پزشک خانواده نیاز به حمایت دارد خاطرنشان کرد: وضعیت سلامتی در جامعه گویای این است که نظام سلامت جامعه احتیاج به تغییر دارد.

وی با اشاره به مضرات سیستم مبتنی بر درمان اظهار کرد: درمان هزینه‌های بسیار سنگینی دربر دارد و این سبب می‌شود تا کشورهایی که از لحاظ سلامت وضعیت مطلوبی دارند نیز نگران این هزینه‌ها باشند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این راستا ادامه داد: در کشور ما نیز بحث‌های مختلف در زمینه‌های اقتصادی و مزایای سیستم سلامت محور سبب شد تا به ایجاد پزشک خانواده فکر کنیم.

سعیدی در ارتباط با کاهش هزینه‌ها در نظام ارجاع تأکید کرد: در این نظام تمام خدمات بیمارستانی رایگان است و از هزینه‌های خدمات اورژانس 10 درصد به عهده افراد است.

وی در این راستا ادامه داد: بعد از استقرار نظام ارجاع 5 درصد از هزینه‌های بستری و 10 درصد از ویزیت پزشکان متخصص به عهده بیماران است.

انتهای پیام/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول