اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

لازمه اجرای طرح پزشک خانواده عزم ملی است/ نظام سلامت کشور تغییر یابد

خبرگزاری فارس: مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد لازمه اجرای طرح پزشک خانواده را عزم ملی دانست و ادامه داد در همین راستا باید نظام سلامت کشور تغییر کند.

لازمه اجرای طرح پزشک خانواده عزم ملی است/ نظام سلامت کشور تغییر یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد سید سعید سعیدی ظهر امروز در نشست توجیهی کمیته اطلاع‌رسانی پزشک خانواده که در سالن جلسات استانداری خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: ایران در رده‌بندی سنجش هزینه‌های درمان جزو 20 کشور نخست با هزینه‌های بالای درمان قرار دارد.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: به همان نسبت که مردم و دولت هزینه می‌کنند، مردم از سلامتی برخوردار نیستند و دلیل این موضوع نبود برنامه‌ریزی درست برای هزینه‌های صرف شده برای درمان است.

وی در ادامه با بیان اینکه در ایران بیش از 50 درصد هزینه‌های درمان بر عهده بیمار است، خاطرنشان کرد: بنابراین سهم سازمان‌های بیمه‌گر از هزینه‌های درمان حداکثر 50 درصد و در بسیاری از موارد کمتر از این مقدار است.

سعیدی در ادامه با بیان اینکه هدف اصلی طرح پزشک خانواده اثر بخش کردن هزینه‌های درمانی است، تأکید کرد: برخی از ویزیت‌های پزشکان برای برخی از بیماری‌ها لازم نیست و یا برخی از ارجاعات به مراکز تخصصی‌تر در شهرهای دیگر که هزینه زیادی در بردارد، اشتباه است.

وی با اشاره به اینکه در نظام ارجاع افراد با تشخیص پزشک به متخصصان سطح بالاتر ارجاع داده می‌شوند و معالجه بیمار به شکل سطح به سطح است، اظهار کرد: این موضوع سبب می‌شود تا از تراکم بیمار در برخی از مطب‌ها که سبب دادن وقت چندماهه می‌شود، جلوگیری به عمل آید.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد لازمه اجرای طرح پزشک خانواده را عزم ملی دانست و ادامه داد: باید نظام سلامت کشور تغییر کند.

سعیدی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده در کشورهای صنعتی و پیشرفته دنیا که سرانه سلامتی مطلوبی دارند موفق بوده است، تصریح کرد: پایه‌ریزی این طرح در کشور ما از سال 1351 انجام شده است و در حال حاضر در مناطق روستایی و شهرهای کوچک اجرا شده است.

انتهای پیام/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول