اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

مقدمات ثبت‌نام خانواده‌ها در طرح پزشک خانواده فراهم شود

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه می‌توان کار ثبت‌نام از خانواده‌ها در طرح پزشک خانواده را با شرایط حداقلی شروع کنیم، گفت: باید مقدمات ثبت‌نام خانواده‌ها در طرح پزشک خانواده با همکاری همه جانبه فراهم شود.

مقدمات ثبت‌نام خانواده‌ها در طرح پزشک خانواده فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اکبر نیکزاد بعد از ظهر امروز در نشست بررسی راهکارهای اجرای طرح پزشک خانواده در استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی، رئیس مرکز بهداشت استان و سایر شهرستان‌ها، فرمانداران و دیگر اعضای مرتبط با این طرح برگزار شد، اظهار کرد: طرح پزشک خانواده در همه کشورهایی که اجرا شده است، یک پروسه هشت تا 10 ساله بوده ولی در کشور ما که باید این طرح در یک فاصله کوتاهی اجرا شود بدون شک فشارها و زحمات زیادی را به مسئولان وارد می‌کند که باید با این شناخت وارد فاز اجرایی این طرح شویم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اکنون هم رئیس‌ جمهور و هم وزیر بهداشت در اجرای این طرح تاکید دارند که در این راه نباید مشکلات ابتدایی و اولیه ما را ناامید کند.

وی تصریح کرد: در طرح پزشک خانواده مهم هدف تعریف شده و تغییر مسیرها و راهکارها برای رسیدن به این هدف می‌تواند با بررسی و مشورت انجام شود و مهم این است که ما به هدف تعیین شده برسیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این نشست با بیان اینکه آماده نشدن برخی زیرساخت‌ها از سوی پزشکان و همچنین عدم آمادگی کامل بیمه‌ها از موانع شروع ثبت‌نام از خانواده‌ها هستند، گفت: در این که طرح پزشک خانواده باید اجرا شود، شکی نیست ولی باید راه‌ها و شیوه‌های اجرای آن و آماده شدن زیرساخت‌ها با همکاری و هماهنگی همه جانبه صورت گیرد.

حسام‌الدین نبوی‌زاده ادامه داد: در صورت تصویب استانی، می‌توانیم با تامین چند شرط از شرایط لازم برای پزشکان عمومی این طرح، ثبت‌نام از خانواده‌ها را شروع کنیم و گام به گام این طرح را اجرا کنیم.

در ادامه استاندار کهگیلویه و بویراحمد، تعیین زمان در مصوبه‌های استانی اجرای طرح پزشک خانواده را مهم دانست و گفت: این طرح کشوری است و اگر مجوزی با اختیارات استانی صادر می‌شود، محدود به زمان خاصی است و به منزله دائمی بودن آن نیست.

وی تاکید کرد: باید سیستم آف‌لاین و کاغذی را نیز در کنار سیستم آن‌لاین پیش‌بینی کنیم تا در جاهایی که امکان ثبت‌نام و خدمات به روز نیست یا مشکلی سراسری در کشور پیش بیاید، بتوانیم کارها را جلو ببریم. مسئولان بیمه خدمات درمانی و تامین اجتماعی نیز در این نشست توضیحاتی را در مورد موانع و مشکلات همراهی خود با طرح پزشک خانواده ارائه دادند و در سر جمع از آمادگی برای همکاری با اجرای این طرح در کهگیلویه و بویراحمد خبر دادند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول