اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان گرمی:

طرح پزشک خانواده نشان از نگاه عدالت‌محوری دولت به حوزه بهداشت است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان گرمی گفت: اجرای طرح پزشک خانواده که از الزامات برقراری سلامت و بهداشت فراگیر است از ابزارهای کارآمد دولت در نگاه عادلانه به حوزه بهداشت است.

طرح پزشک خانواده نشان از نگاه عدالت‌محوری دولت به حوزه بهداشت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عزیز صحرایی عصر امروز در جلسه هماهنگی اجرای طرح پزشک خانواده در گرمی اظهار داشت: در این شهرستان اجرای طرح پزشک خانواده آغاز شده و عموم مردم می‌توانند با انتخاب پزشک عمومی خود در این طرح مشارکت فعالانه داشته باشند.

وی با اعلام اینکه پزشک مورد نیاز برای اجرای این طرح در شهرستان مرزی گرمی تأمین شده است، تصریح کرد: با توجه به نتایج مثبت این طرح در مناطق روستایی به نظر می‌رسد اجرای آن به مانند طرح هدفمندی یارانه‌ها با همکاری همگان یکی از مؤثرترین ابزارهای توسعه و برقراری عدالت باشد.

صحرایی با اعلام اینکه یک پزشک می‌تواند بیش از 2 هزار نفر از افراد جامعه را زیر پوشش ببرد، خاطرنشان کرد: برای کاهش هزینه‌های ایاب و ذهاب روستانشینان خانه‌های بهداشت روستایی به امکانات مناسب تجهیز می‌شوند.

این مسئول اضافه کرد: در سطح اول مراجعه هموطنانمان رایگان بوده و هیچ هزینه‌ای را برای بیماران به دنبال ندارد به طوریکه در سطح اول ویزیت و تأمین دارو رایگان است.

وی بیان کرد: البته در اجرای این طرح سازمان‌های بیمه‌گر نیز به کمک افراد متقاضی می‌آیند تا بخشی از هزینه‌های درمانی را در سطح 2 و 3 عهده‌دار باشند به گونه‌ای که اگر کسی در این طرح شرکت نکرده باشد و بخواهد از خدمات بیمه‌ای در معالجات خود استفاده کند این کار میسر نیست.

به گزارش فارس، فرماندار شهرستان گرمی ادامه داد: آگاهی پزشک از سوابق بیمار، ارجاع به سطوح بالاتر با هزینه‌ای کمتر و کاهش هزینه‌های درمانی از اهداف طرح پزشک خانواده است که امیدواریم عموم مردم با آگاهی نسبت به این امر بتوانند از خدمات مورد نظر بهره‌مند شوند.

صحرایی یادآور شد: انتظار می‌رود در یک فرآیند مثبت و رو به جلو تا 15 مهر ماه زمینه عملی و اجرایی طرح پزشک خانواده در شهرستان مرزی گرمی فراهم آید.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول