اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

طرح پزشک خانواده موجب کاهش هزینه‌های درمان می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اجرای طرح پزشک خانواده را موجب کاهش هزینه‌های درمان برای مردم اعلام کرد.

طرح پزشک خانواده موجب کاهش هزینه‌های درمان می‌شود

حسین دین‌‌محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان آمار مراجعان برای انتخاب پزشک خانواده اظهار داشت: هر چند آمار مراجعان در نمایشگاه دولت مهر جمع‌آوری نشده است، ولی در حدود 20 درصد از جامعه هدف اقدام به انتخاب پزشک در طرح کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مردم در جامعه زیر پوشش هیچ بیمه‌ای قرار ندارند، ادامه داد: این افراد و همچنین افراد بهره‌مند از دیگر بیمه‌ها به غیر از بیمه تامین اجتماعی زیر پوشش طرح پزشک خانواده قرار نمی‌گیرند.

رئیس اداره بهداشت استان زنجان نیروهای مسلح را هم از افرادی اعلام کرد که در این مرحله زیرپوشش طرح پزشک خانواده قرار نمی‌گیرند.

وی تاکید کرد: در حدود 50 تا 60 درصد مردم در این مرحله می‌توانند در طرح پزشک خانواده وارد شوند.

دین‌محمدی تعداد افرادی را که در استان زنجان زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند بیش از 300 هزار نفر اعلام کرد.

وی با اشاره به مشکل موجود در کشور در مورد انجام کارها در دقیقه 90 اضافه کرد: اگر مردم دیر برای ثبت نام مراجعه کنند انتخاب‌های آنها محدودتر می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به رایگان بودن ارائه خدمات در سطح اول پزشک خانواده گفت: بعد از آغاز اجرای طرح، پزشکانی که با طرح پزشک خانواده قرارداد ندارند، نمی‌توانند در دفترچه‌های تامین اجتماعی دارو تجویز کنند.

وی به رایگان بودن خدمات درمانی در سطح نخست پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: میزان پرداخت‌های مردم در سطح‌های یک و دو، 10 درصد خواهد بود.

دین‌محمدی پایین آمدن میزان پرداخت هزینه‌های درمان را از مزایای اجرایی‌شدن طرح پزشک خانواده اعلام کرد و گفت: پس از آغاز اجرای طرح، همه هزینه‌های مربوط به درمان از جمله هزینه‌های بستری، دارو و آزمایشگاه به صورت ‌محسوسی کاهش خواهد یافت.

وی تعداد پزشکان همکار در طرح پزشک خانواده را در سطح استان زنجان 220 نفر اعلام و اضافه کرد: 160 نفر از این پزشکان در شهر زنجان حضور دارند.

دین‌محمدی با دعوت از مردم برای حضور در پایگاه‌های بهداشتی برای انتخاب پزشک تصریح کرد: مردم هر چه قدر دیرتر مراجعه کنند با انتخاب‌های محدودتری مواجه خواهند شد.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول