اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ستاد حوادث غیرمترقبه استانداری کردستان خبر داد

ساخت 2 هزار واحد مسکونی برای زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیر ستاد حوادث غیرمترقبه استانداری کردستان از واگذاری احداث بیش از 2 هزار واحد مسکونی در قالب طرح بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان به استان کردستان خبر داد.

ساخت 2 هزار واحد مسکونی برای زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی

محمود اسفندیاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: ایجاد این تعداد واحد مسکونی در 35 روستای مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان به کردستان واگذار شده که با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان این واحدها در زمان مقرر احداث و تحویل روستائیان خواهد شد.

وی به حضور گسترده تیم‌های امداد و نجات ستاد حوادث غیرمترقبه استان کردستان در حادثه زمین‌لرزه استان آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و افزود: با توجه به جایگاه برتر امداد و نجات استان در بین سایر استان‌های کشور تیم‌های استان جزو نخستین گروه‌هایی بودند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن در مناطق حادثه‌دیده آذربایجان حاضر شدند.

وی خاطرنشان کرد:  مواد غذایی، چادر، پتو، تجهیزات پزشکی و دیگر مایحتاج مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان‌شرقی از سوی ستاد حوادث غیرمترقبه کردستان به عنوان استان معین در کوتاه‌ترین زمان ممکن به این مناطق ارسال شد.

مدیر ستاد حوادث غیرمترقبه استانداری کردستان خاطرنشان کرد: برای تسریع در آواربرداری و مساعدت در بازسازی مناطق زلزله‌زده، 80 دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین امدادی و خدماتی از سوی استان به این مناطق اعزام شده است.

به گفته اسفندیاری، تاکنون بیش از 100 نفر از امدادگران باتجربه و مجرب جمعیت هلال‌احمر استان کردستان با استفاده از تعدادی سگ تجسس به منظور یاری‌رسانی به همنوعان خود به استان آذربایجان‌شرقی عازم و در آنجا مستقر شده‌اند.

وی در ادامه به زمین‌لرزه صبح امروز در شهر موچش از توابع شهرستان کامیاران اشاره کرد و گفت: خوشبختانه هیچ‌گونه تلفات جانی و خسارات مالی در زمین‌لرزه شهر موچش از توابع شهرستان کامیاران گزارش نشده است.

وی تصریح کرد: با توجه به آمادگی تیم‌های امدادی ستاد حوادث غیرمترقبه استان به محض اطلاع از وقوع زمین‌لرزه تیم‌های امدادرسان این ستاد با همکاری دستگاه‌های اجرایی به مناطق مورد نظر اعزام و در این مناطق مستقر شدند.

اسفندیاری تاکید کرد: در حال حاضر اوضاع در این مناطق کاملاً آرام و عادی است و هیچ‌گونه مورد خاصی در ارتباط با خسارات ناشی از این زمین لرزه مخابره نشده است.

مدیر ستاد حواث غیرمترقبه استان ادامه داد: ستاد حوادث استان برای مقابله با هرگونه حوادث غیرمترقبه با اجرای مانورهای پیش‌گیری، آمادگی تیم‌های امدادی خود را افزایش داده و خوشبختانه آمادگی لازم برای مقابله با بلایای طبیعی و غیره وجود دارد.

گفتنی است؛ بنا به گزارش پایگاه زلزله‌نگاری کشور زمین‌لرزه شهر موچش از توابع شهرستان کامیاران در ساعت هشت و 42 دقیقه صبح امروز به قدرت سه درجه در مقیاس ریشتر به وقوع پیوست و شدت آن در شهر سنندج احساس شد.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول