اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز همبستگی و مشارکت عمومی

کمک‌های مردمی استان قم به زلزله‌زدگان جمع‌آوری می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم از جمع‌آوری کمک‌های مردمی استان قم در 16 شهریور با عنوان روز همبستگی و مشارکت عمومی خبر داد.

کمک‌های مردمی استان قم به زلزله‌زدگان جمع‌آوری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم عبدالله جلالی ظهر امروز در نشست مجمع امور صنفی و مسئولان اتحادیه‌های توزیعی خدماتی استان اظهار کرد: ستادی مردمی در زمینه کمک به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی شکل گرفته و تمام وجوه و کمک‌های مردمی استان نیز به همین ستاد تحویل داده خواهد شد.

وی افزود: هفته همبستگی و همیاری با مردم استان آذربایجان شرقی از امروز به مدت یک هفته در قم برگزار و عمده اقدامات استان در خصوص جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردم در این هفته انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با بیان اینکه استان قم در تمام زمینه‌های فرهنگی و مردمی در کشور پیشتاز بوده است گفت: قم الگویی برای سایر استان‌هاست، بنابراین فعالیت منسجم با عنوان هفته همبستگی و همیاری با مردم استان آذربایجان شرقی در استان قم شروع شده و امیدواریم این کار در سایر استان‌ها همچنین ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: برنامه‌های مختلفی با هماهنگی ادارات و ارگان‌های مختلف استان در این هفته برگزار می‌شود که از نخستین برنامه برگزاری نشست مجمع امور صنفی و مسئولان اتحادیه‌های توزیعی ـ خدماتی قم است.

جلالی با اشاره به نامگذاری 16 شهریور با عنوان روز همبستگی و مشارکت عمومی عنوان داشت: تیم امدادی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم به همراه اکیپ پوششی صدا و سیما در این روز در میدان آستانه حضور به هم رسانده و در زمینه جمع‌آوری کمک‌های مردمی به صورت مستقیم اقدام می‌کنند.

وی تقویت روحیه همدردی مردم با زلزله‌زدگان را مهم دانست و افزود: از مسئولان اتحادیه‌های توزیعی خدماتی استان قم درخواست می‌کنیم افرادی که اقدام به پرداخت کمک می‌کنند را در همین روز و با تعیین وقت قبلی به میدان آستانه آورده تا کمک خود را به طور شخصی و مستقیم در این روز پرداخت کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با اشاره به شرایط سخت و دشوار آذربایجان شرقی گفت: سرد بودن آب و هوای این منطقه از جمله این شرایط بوده به طوری که این شرایط ایجاب می‌کند که فعالیت‌های امدادی به ویژه برای ساخت منازل و مکان‌های عمومی با سرعت بالاتری انجام شود.

وی افزود: کمک‌هایی از سوی دولت در زمینه ساخت منازل زلزله‌زدگان انجام شده، ولی در ارتباط با نیازهای عمومی مردمی از جمله مساجد، مدارس، مراکز بهداشت، نانوایی و حمام موقت باید هر چه سریع‌تر اقدام کرده و این نیازها برطرف شود.

جلالی با اشاره به تخصیص یک حساب بانکی برای این موضوع گفت: آن دسته از افرادی که تمایل به پرداخت وجه نقد از طریق سیستم بانکی دارند نیز می‌توانند وجوه خود را به شماره حساب 71/45110110 بانک ملت که به نام همین ستاد است واریز کنند.

وی افزود: علاوه بر سیستم بانکی بانک ملت، از طریق تمام کارت‌‌های عابر بانک‌های مختلف نیز می‌توان به این حساب واریز وجه انجام داد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم در پایان با اشاره به اینکه مصائب و سختی‌ها ممکن است برای هر یک از انسان‌ها اتفاق بیفتد گفت: زلزله را هیچکس نمی‌تواند پیش‌بینی کند و در صورت وقوع زلزله در شهر قم، ما نیز محتاج نیازهای دیگران خواهیم شد، بنابراین با نیات خیرخواهانه خود باید ابتدا کمک‌هایمان را به دیگر هم‌نوعان هدیه کرده و آنها را از سختی‌ها نجات دهیم.

وی یادآور شد: با تحقق این امر بلایی را از خود دفع کرده و در صورت نیاز از کمک‌های مردمی سایر استان‌ها بهره‌مند می‌شویم.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول