اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استاندار زنجان:

تلاش‌ها برای اسکان دائمی زلزله‌زدگان آذربایجان افزایش یابد

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار زنجان به در پیش بودن فصل سرما در آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و گفت: افزایش تلاش‌ها برای اسکان حادثه‌دیدگان از ضروریات است.

تلاش‌ها برای اسکان دائمی زلزله‌زدگان آذربایجان افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی‌اکبر کریمی در جلسه ستاد مدیریت بحران استان زنجان اظهار داشت: قبل از فرارسیدن فصل سرد باید زمینه اسکان مردم و دام‌هایشان فراهم شود.

وی از اقدامات انجام شده توسط ارگان‌های دولتی استان زنجان بلافاصله بعد از وقوع حادثه تقدیر کرد.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان به جابه‌جایی تجهیزات استان زنجان به ویژه اداره کل راه و شهرسازی اشاره کرد و افزود: هر مقدار جابه‌جایی لازم است انجام دهید تا آوار‌برداری‌های لازم برای ساخت و سازها انجام شود.

وی با اشاره به گزارش‌های ارائه شده در مورد واحدهای مسکن مقاوم‌سازی شده تصریح کرد: این گزارش‌ها توسط صدا و سیما هم منعکس شود تا مردم به صورت کامل با موضوع آشنا شوند.

کریمی به افزایش واحدهای مسکونی مقاوم‌سازی در سطح استان زنجان اشاره کرد و گفت: زنجان از استان‌های پیشتاز در مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی محسوب می‌شود.

وی درصد واحدهای مسکونی مقاوم‌سازی شده در سطح استان زنجان را 54 درصد اعلام و اضافه کرد: برای مقاوم‌سازی 46 درصد باقیمانده هم باید فکری کرد تا جلوی تکرار فجایع گرفته شود.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان به گزارش‌های ارائه شده در مورد ناهماهنگی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات اشاره کرد و گفت: این موارد به زودی در جلسه‌ای با حضور بانک‌ها بررسی می‌شود.

وی به تهیه و ارسال فرم‌هایی در مورد سیل شهرستان‌ها و مرکز استان زنجان به هیئت دولت اشاره کرد و افزود: بعد از تایید این فرم‌ها در هیئت دولت در مورد چگونگی و مبالغ پرداختی به حادثه‌دیدگان تصمیم‌گیری می‌شود.

کریمی از تصمیم استان زنجان برای پرداخت برخی کمک‌ها به خانوارهایی که منازل مسکونی خود را از دست داده‌اند خبر داد و اضافه کرد: مبالغی هم به خانوارهایی که برخی اعضای خانواده خود را از دست داده‌اند، پرداخت می‌شود.

وی بر لزوم جابه‌جایی روستای ملک باغی با یک روستا به منظور گازرسانی اشاره کرد و ادامه داد: هر اقدامی که لازم است در این مورد انجام شود.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان بر لزوم فعال‌کردن بیمه‌ها در روستاها به ویژه بیمه‌کردن محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: این کار موجب پاسخگویی بیمه‌ها به هنگام وقوع حادثه می‌شود.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول