اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی:

اگر می‌توانستم در مناطق زلزله‌زده کار می‌کردم

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم ضمن تاکید بر ضرورت کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان گفت:‌ من اگر می‌توانستم، در مناطق زلزله‌زده کار کرده و به مردم کمک می‌کردم.

اگر می‌توانستم در مناطق زلزله‌زده کار می‌کردم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله لطف‌الله صافی‌گلپایگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد کمک به زلزله‌زدگان استان آذربایجان شرقی در ارتباط با ایجاد این ستاد گفت: من در ارتباط با این توفیقی که شما و مردم استان قم و این نهاد‌های مختلف پیدا کردید، تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم که در این زمینه توفیقات شما روزافزون شود.

وی افزود:‌ البته مسئله در این زمینه بسیار حساس است و مسلمان‌ها در این موارد باید هویت اسلامی و اخوت دینی خود را بروز دهند و همانطوری که در روایات از پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم بیان شده است،‌ مَثل مؤمنین،‌ مَثل جسم واحد است که اگر در یکی از اعضای این جسم خلأ ایجاد شود و دردی پیدا شود،‌ تمام اعضا برای درمان این درد با هم مشارکت دارند.

این مرجع تقلید در ادامه گفت: اینکه تمام وجود انسان از این دردی که برای یکی از اعضا ایجاد شده است، دردمند می‌شود، ‌به این مسئله هم از همین دید اسلامی و دینی باید نگاه شود،‌ اگر ما با این دید نگاه کنیم می‌بینیم که باید در این مورد حضور پررنگ داشته باشیم و هر چه بیشتر بتوانیم به این مردم خدمت کنیم.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی افزود: ما باید با تمام توان خود بتوانیم در زمینه رفع مشکل این مردم فعالیت کنیم تا هر چه سریع‌تر این مشکلات برطرف شود؛‌ وجدان اسلامی چنین اقتضا می‌کند و هر آنچه که بیشتر نهادهای مختلف از جمله حوزه علمیه و حرم حضرت معصومه سلام الله علیها و سایر موارد در این زمینه وارد بشوند،‌ از جنبه‌های مختلف سایر مردم هم بیشتر تشویق می‌شوند.

وی تاکید کرد: وقتی شرایط اینگونه باشد‌ به نوعی مسلمانی را بیان کرده‌ایم،‌ مسلمان‌ها باید به حال همدیگر برسند و به ضعفا کمک کنند‌ و اگر کسی این موارد را نداند در مسلمانیش خلل وجود دارد.

‌آیت‌الله صافی در ادامه افزود: احساس دردمندی در این مواقع که برای یک جمعیت مسلمان، ‌مؤمن و شیعه اهل بیت مانند شیعیان آذربایجان که بسیار شیعیان معتقدی هستند پیش می‌آید‌ یک امر طبیعی است و این وظیفه انسانی است که هر کس باید به کمک مردمان ضعیف و آسیب دیده برسد.

وی با اشاره به ثوابی که انجام چنین کاری دارد‌ گفت: در این زمینه ما در حدی که توانسته‌ایم کمک کردیم و واقعا من خودم اگر می‌توانستم به عنوان کارگر در این مناطق کار می‌کردم،‌ این کار خیلی ثواب دارد، ‌این زمان فرصتی برای امتحان ما است و کسانی که در این موقعیت به دیگران کمک می‌کنند در امتحان موفق هستند.

آیت‌الله صافی افزود: این برنامه‌ها موجب خوشحالی همه به ویژه کسانی که در قم هستند خواهد شد و تلاش برای بازسازی مساجد، مدارس و مراکز بهداشتی از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی در ادامه گفت: شهر مذهبی قم هم در این موارد کوتاهی نخواهد کرد و مردم با شور و اشتیاق زیاد از این موضوع استقبال می‌کنند و بیشتر از اینکه شما انتظار دارید،‌ ان‌شاءالله همکاری می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه افزود:‌ نکته مهم این است که شما بتوانید با این کار خوشحالی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را فراهم کنید.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی با اشاره به اینکه امروز امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف برای این مردم ناراحت هستند عنوان کرد: کمک‌هایی که شما می‌کنید در راستای حمایت از بازماندگان زلزله است و‌ کسی که در این کار شرکت می‌کند مستقیما به حضرت کمک کرده است.

وی در پایان گفت:‌ انسان باید از این مطالب و موارد حداکثر استفاده را ببرد و باید بدانید که هر کسی بیشتر در این راستا کمک کند، در پیشگاه خدا بیشتر موفق بوده است.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول