اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل خبر داد

آغاز ساخت نخستین واحد مسکونی روستایی در مناطق زلزله‌زده اهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل از آغاز ساخت نخستین واحدهای مسکونی در روستاهای زلزله‌زده شهرستان اهر به همت بنیاد مسکن استان اردبیل خبر داد.

آغاز ساخت نخستین واحد مسکونی روستایی در مناطق زلزله‌زده اهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد حاج‌علیزاده عصر امروز در جریان بازدید از واحدهای احداثی بنیاد مسکن در شهرستان اهر به عنوان بنیاد معین در مناطق زلزله‌زده اظهار داشت: با انجام کار آواربرداری در 19 روستای زلزله‌زده بخش مرکزی شهرستان اهر و تشکیل بیش از یک‌هزار و 290 مورد پرونده کار ساخت این واحدها از روستای اورنگ اهر آغاز شد.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن استان عهده‌دار ساخت یک‌هزار و 130 واحد در اولویت اول و 500 واحد نیز در اولویت دوم در 19 روستای بخش مرکزی اهر است.

حاج‌علیزاده تاریخ شروع عملیات اجرایی را 28 مرداد ماه اعلام کرد و افزود: ما با بسیج تمامی امکانات و نیروهای استان موفق شدیم در کمتر از 15 روز تعداد یک‌هزار و 295 پرونده متقاضیان را تشکیل و نسبت به معرفی آنها به بانک‌ها اقدام کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: تاکنون 300 نفر از آنها به بانک‌های عامل معرفی شدند تا تسهیلات مقاوم‌سازی و همچنین بلاعوض خود را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: در این مدت موفق به پی‌کنی 188 واحد و اجرای فنداسیون در 68 واحد مسکونی شدیم و در عرض این مدت توانستیم عملیات اسکلت سه واحد مسکونی را نیز شروع کنیم.

به گزارش فارس، مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل بیان کرد: به دلیل ضرورت سرعت کار و فرصت اندک ما تمام توان خود را به کار گرفتیم تا با استفاده از اسکلت پیچ و مهره ساخت واحدها را سرعت دهیم تا قبل از فصل زمستان و سرما مجموعه‌های احداثی را در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

حاج‌علیزاده ادامه داد: ‌تاکنون 650 تن انواع میلگرد و 350 تن سیمان در این مناطق تخلیه شده و 60 دستگاه اسکلت را نیز دریافت کردیم که قسمتی از آن در محل انبار دپو شده و قسمتی نیز تحویل مردم شده است.

وی یادآور شد: بخش عمده‌ای از کار با تلاش نیروها و ماشین‌آلات موجود در حال انجام است به طوریکه ما تمامی امکانات و خودروهای بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌ها را اعم از 87 دستگاه سنگین شامل کامیون، بلدوزر، گریدر، بیل مکانیکی و آب‌پاش به کار گرفتیم تا در 14 روستای بخش مرکزی به تعهد خود در ساخت واحدهای مسکونی عمل کنیم.

انتهای پیام/‌ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول