اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

اعطای 30 میلیون ریال کمک بلاعوض برای ایجاد جایگاه‌های مقاوم دامی مناطق زلزله‌زده

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از اعطای 30 میلیون ریال کمک بلاعوض دولت برای ایجاد جایگاه‌های مقاوم دامی در مناطق زلزله‌زده استان خبر داد.

اعطای 30 میلیون ریال کمک بلاعوض برای ایجاد جایگاه‌های مقاوم دامی مناطق زلزله‌زده

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان ظهر امروز در نشست مشترک با مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت مدیریت زمان و منابع در بازسازی مناطق حادثه‌دیده از وقوع زلزله در شهرستان‌های اهر، هریس، ورزقان و تبریز اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی استان و سردسیر بودن شهرستان‌های آسیب‌دیده از زلزله و همچنین وجود احتمال زود‌رس بودن فصل سرما در این مناطق، به منظور جلوگیری از افزایش خسارات وارده به بهره‌برداران بخش کشاورزی این شهرستان‌ها به خصوص بهره‌برداران بخش دامی، ساخت اماکن دامی مقاوم در این مناطق باید قبل از آغاز فصل سرما اتمام یابد.

وی با اظهار این مطلب که برای احداث اماکن دامی مقاوم 30 میلیون ریال کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است، افزود: برای این امر 750 میلیارد ریال نیز به صورت تسهیلات بانکی، در نظر گرفته شده است که بعد از تکمیل پرونده، توسط بانک کشاورزی پرداخت خواهد شد.

محمدیان گفت: برای تشکیل پرونده به منظور اخذ وام در مناطق آسیب‌دیده از زلزله، کارشناسان جهادکشاورزی، بانک کشاورزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به امکانات به‌روز ارتباطی مجهز شده‌اند تا در حداقل زمان ممکن نسبت به تشکیل پرونده دامداران اقدام کنند.

وی افزود: این امر با هدف تسهیل در تشکیل پرونده‌ها، حذف مراحل اداری؛ دامداران به صورت زنجیره‌ای به یکدیگر ضامن خواهند شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در ادامه از تلاش‌های انجام گرفته توسط این سازمان در تهیه و ارسال فنس فلزی به مناطق آسیب‌دیده از زلزله در استان خبر داد و گفت: 100 هزار متر فنس فلزی برای ساخت جایگاه‌های موقت دامی در شهرستان‌های اهر، هریس، ورزقان و تبریز بکارگیری و نصب شده است تا احشام دامداران دچار حادثه نشوند.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول