اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

حضور بسیج در زلزله آذربایجان صحنه‌های زیبایی خلق کرد

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: حضور به موقع بسیج در زلزله آذربایجان صحنه‌های زیبایی خلق کرد.

حضور بسیج در زلزله آذربایجان صحنه‌های زیبایی خلق کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی بعدازظهر امروز در حاشیه همایش فرماندهان بسیج کارمندی در جمع خبرنگاران به وظایف و تفکر بسیجی اشاره کرد و افزود: بی‌شک پیروزی‌های ملت ایران و دستاوردهای عظیم آن در سایه تفکرات بسیجی حاصل شده و تا این اندیشه در بین مسئولان وجود دارد دشمن نمی‌تواند به هدفی برسد.

وی، حضور بسیج در تمام عرصه‌ها و آنجا که نظام مورد تهدید قرار گرفته را تمام‌کننده خواند و گفت: در جریان فتنه 88 بسیجیان وارد میدان شدند و چشم فتنه را کور کردند.

بیگی افزود: حضور بسیجیان در سازمان‌ها و ادارات نقش اول است و بسیجیان می‌توانند با تفکر انقلابی و بسیجی خود تحولات بزرگی ایجاد کنند که به تعالی منتهی می‌شود.

وی، حضور بسیج در زلزله آذربایجان را مورد اشاره قرار داد و افزود: بسیج در موضوع امدادرسانی به زیبایی حضور یافت و علاوه بر حضور سازمانی، در قالب نیروهای مردمی بزرگ‌ترین خدمات را ارائه کرد که جای تقدیر دارد.

استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بسیج بر پایه باورها و اراده دینی ملت ایران استوار شده، گفت: بسیج یک موضوع سازمانی و اداری نیست بلکه تفکری است که تمام فعالیت‌ها باید در بستر آن رشد و توسعه یابد، حضور بسیجیان در دستگاه‌ها و ادارات نیز نه بر پایه بهره‌مندی از شغل و حقوق، بلکه باید بر پایه دلبستگی و پیوستگی به آرمان‌های انقلاب اسلامی باشد.

وی خاطرنشان کرد: بسیج ظرفی است که تمام اراده ملت را می‌تواند در خود جای دهد و ما تجلی این قابلیت را در حوداث پس از انتخابات 88 که قانون و اصالت انقلاب اسلامی مورد تهدید واقع شده بود به عینه مشاهده کردیم.

بیگی، با انتقاد از برخی چهره‌های سیاسی که دولت را به رعایت قانون توصیه می‌کنند، گفت: باید از این افراد پرسید زمانی که قانون و پای‌بندی به ولایت مورد خدشه واقع شد چرا دعوت به قانون نکردید؟

وی تصریح کرد: وقتی کسی خود را بسیجی و پیرو ولایت امام علی(ع) می‌داند باید بر مدار حیات و سیره آن بزرگوار حرکت کند و آنچه را که می‌بیند مسئولیتی باشد که بر پایه اعتقادات دینی به او سپرده شده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه دولت با تکیه بر تفکر بسیجی دستاوردهای بی‌سابقه‌ای کسب کرده، افزود: تفکر بسیجی متصل به فرهنگ عاشوراست و خاموش‌شدنی نیست، با آمدن و رفتن افراد نیز تغییر نخواهد کرد.

بیگی، امدادرسانی و حضور به موقع در مناطق زلزله‌زده برای نجات مصدومان را رکوردشکنی خواند و اظهار کرد: در شرایطی که دشمنان با هدف بهره‌برداری سیاسی بحث رسیدگی و نحوه امداد و نجات را رصد می‌کردند تا بر روی آن مانور تبلیغاتی علیه نظام دهند، مرحله امداد و نجات تا اسکان اضطراری یک رکوردشکنی در دنیا بود که توانست کاهش تلفات را به دنبال داشته باشد.

وی تصریح کرد: دشمن در فاز دیگری با ارسال اقلام تاریخ گذشته قصد داشت به جهان اعلام کند که ایران به مردم آسیب‌دیده توجهی ندارد و ارسال کمک‌های خوراکی تاریخ گذشته مؤید آن است که به‌حمدالله این فتنه دشمن در نطفه خفه شده و توطئه‌ای دیگر خنثی شد.

بیگی با اشاره به تحرکات رسانه‌های ضدانقلاب در جریان این حادثه گفت: دشمنان انقلاب اسلامی از هر موضوعی برای ناکارآمد نشان دادن دولت و نظام استفاده می‌کنند و در این حادثه نیز منتظر بهانه‌ای بودند تا به فضاسازی علیه نظام اسلامی بپردازند.

وی با بیان اینکه اقدامات دولت در مدیریت حادثه زلزله ارسباران دشمنان را ناکام گذاشت، افزود: ناامیدی دشمن به قدری بود که مجبور شد عده‌ای از افراد با سوابق منفی را اجیر کند تا در بین زلزله‌زدگان غذا و داروی تاریخ گذشته توزیع کنند و با تهیه گزارش از این اقدام، علیه دولت تبلیغات کنند اما به فضل الهی این توطئه آنها نیز خنثی شد.

بیگی همچنین به سفر سفیر ترکیه به مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و افزود: ایشان با شگفتی از مراحل امداد تا اسکان را با محدوده زمانی انجام شده جویا شد که اعلام کردیم این سرعت در سایه کمک مردمی و حضور بسیج بود چراکه ما هنوز سازمان جنگ را حفظ کرده و به موقع از آن بهره می‌بریم و سفیر ترکیه با تعمق خویش اعلام کرد ما این سازمان مردمی را که عامل کمک‌های بزرگ بوده را نداریم.

وی تصریح کرد: اگر به مردم محروم استان قول تحویل 15 هزار واحد مسکن مهر را داده‌ایم همه در سایه تفکر بسیجی و شجاعت بسیجی‌وار دولت بوده چراکه نشدنی‌ها را شدنی کرده و در راه عدالت‌محوری گام برداشته است. 

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول