اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر قم:

مهم‌ترین نیاز مناطق زلزله‌زده امکانات عمومی است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تامین سایر نیازهای زلزله‌زدگان از سوی ارگان‌های مختلف،‌ ‌نیاز مردم مناطق زلزله‌زده به امکانات عمومی را بسیار مهم و ضروری قلمداد کرد.

مهم‌ترین نیاز مناطق زلزله‌زده امکانات عمومی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سید محمد آتش‌زر پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد کمک به زلزله‌زدگان استان قم با آیت‌الله صافی‌گلپایگانی گفت: پس از اتفاق زلزله در استان آذربایجان شرقی‌ و مشکلی که برای مردم این استان پیش آمد، اقدامات فراوانی از سوی ادارات و ارگان‌های استان قم برای رفع مشکل مردم مناطق زلزله‌زده صورت گرفت که از جمله شهرداری قم با 30 نفر نیرو در منطقه حضور پیدا کرده و تا به الان نزدیک به 10 روستا را آواربرداری کرده است.

وی در ادامه افزود: مردم استان نیز با کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود، ‌قدم بزرگی در این زمینه برداشته‌اند، ‌به گونه‌ای که با کمک‌های مردم استان قم و سایر استان‌های کشور، ‌مردم استان آذربایجان هم‌اکنون به هیچ عنوان مشکلی در زمینه چادر و مواد غذایی و مواردی از این قبیل ندارند.

آتش‌زر گفت: از دیگر موضوع‌های مهمی که در این زمینه باید بیان شود قناعتی است که مردم این مناطق از آن برخوردار هستند،‌ این مردم به حدی نسبت به امکانات قانع هستند که به هیچ عنوان ما در این مناطق حرص و ولعی در ارتباط با گرفتن لوازم اضافه مشاهده نمی‌کنیم.

وی افزود: از نظر فرهنگی و عقیدتی مشکلاتی در این مناطق ایجاد شده بود، ‌از جمله اینکه دشمنان در همان ساعات اولیه زلزله در این مناطق حضور پیدا کرده و اقدام به تبلیغ در این مورد کردند که نظام جمهوری اسلامی ایران، ‌به دلیل زبان مردم این منطقه خیلی توجهی به مشکلاتشان ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت:‌ متاسفانه در این منطقه علاوه بر تبلیغات ضد ایرانی، ‌تبلیغات ضد دین هم از سوی گروه‌های وهابی انجام شد که این افراد به سرعت توسط خود مردم منطقه شناسایی و دستگیر شدند.

وی در ادامه افزود: این افراد از این فرصتی که ایجاد شده بود سعی داشتند که بهترین استفاده را کرده و نسبت به تبلیغ خودشان به عنوان آیینی که در آن همدردی بسیار مهم است، ‌بهره ببرند.

وی تاکید کرد: مهم‌ترین نیازی که در این مناطق وجود دارد این است که ساختمان‌های مورد نیاز مردم ساخته شده و این افراد از سرما در امان باشند.

آتش‌زر در ادامه بیان کرد:‌ در این زمینه ستادی مردمی در قم با هدف بیان پشتیبانی مردم قم از زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه این ستاد بیشتر سعی در الگوسازی دارد گفت: معمولا در مناطق زلزله‌زده خانه‌های مردم از سوی دولت و ارگان‌های دیگر ساخته می‌شود، ‌اما امکانات عمومی مورد نیاز مردم ساخته نشده و مردم پس از اسکان در منازلشان با کمبود این مراکز مواجه خواهند شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: این ستاد اعلام کرده که از دیروز به مدت یک هفته کمک‌های مردمی را جمع کرده و با هماهنگی مسئولان در منطقه زلزله‌زده حضور به هم رسانده و در 14 روستا اقدام به ساخت مسجد، مدرسه و مرکز بهداشت کند.

عضو ستاد کمک به زلزله‌زدگان استان آذربایجان شرقی افزود: حتی این موضوع را خود مردم منطقه هم درخواست داده‌اند که یک مسجد برای آنها بسازند تا بتوانند برای عزیزانشان که در حادثه زلزله از دنیا رفته‌اند، ‌مراسم بگیرند.

وی افزود: به همین دلیل در اسرع وقت پس از جمع‌آوری کمک‌های مردمی نسبت به ساخت این اماکن اقدام کرده و در تلاش هستیم که سه یا چهار ماهه بتوانیم این امکانات را ایجاد کنیم.

آتش‌زر گفت:‌ علاوه بر اینکه ما می‌خواهیم از امکانات عمومی در راستای کاربری استفاده کنیم، ‌می‌توانیم از این اماکن برای اسکان افرادی که منازلشان آماده نشده، برای جلوگیری از آسیب‌های فصل سرما استفاده کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در ارتباط با علت حضور اعضای ستاد کمک به زلزله‌زدگان در دفتر این مرجع تقلید گفت: امیدواریم با تایید حضرت‌ عالی این فعالیت‌ها افزایش پیدا کرده و یک عالم بتواند در آن منطقه اسکان پیدا کرده و نظارتی بر روند فعالیت‌ها داشته باشد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول