اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر قم خبر داد

مصرف کمک‌های استان قم برای احداث امکانات 14 روستای زلزله‌زده

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: کمک‌های استان قم برای ساخت امکانات عمومی در 14 روستا هزینه می‌شود.

مصرف کمک‌های استان قم برای احداث امکانات 14 روستای زلزله‌زده

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سید محمد آتش‌زر ظهر امروز در نشست مجمع امور صنفی و مسئولان اتحادیه‌های توزیعی – خدماتی استان قم با اشاره به نقش کلیدی اصناف در مسائل مختلف اظهار کرد: اصناف و بازار همیشه ستون خیمه اسلام و انقلاب بوده‌اند و در طول تاریخ شاهد نقش بارز این قشر مردمی در فعالیت‌های مختلف بوده‌ایم و بر گردن انقلاب و اسلام حق داشته و دارند.

وی با اشاره به زلزله آذربایجان شرقی گفت: حدود 300 روستا در این زلزله به صورت 100 درصد تخریب شد و سه شهر هم با آسیب‌های جدی مواجه شد به طوری که یکی از این شهرها باید به صورت کامل بازسازی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم خاطر نشان کرد: مردم مناطقی که اکنون با زلزله مواجه شده‌اند، مردم مؤمن و بسیار متدین هستند و در طول تاریخ انقلاب با رشادت‌ها و ایثارگری‌های خود این موضوع را نشان دادند.

وی ادامه داد: زمانی که زلزله در این مناطق به وقوع پیوست حتی قبل از آنکه خبرنگاران داخلی به آنجا برسند، خبرنگاران خارجی به این مناطق عزیمت کرده و اقدام به انعکاس اخبار کردند.

آتش‌زر خاطر نشان کرد: این خبرنگاران بسیار متعجب بودند که نخستین اقدام زنان پس از هر پس لرزه حفظ حجاب بوده و سپس به فکر سایر موارد می‌افتند، بنابراین این مهم‌ترین نشانه دینداری مردم این منطقه است.

وی با اشاره به آمارهای موجود در دنیا گفت: این آمارها نشان می‌دهد که در هر کشوری که زلزله اتفاق بیفتد، مردم آن منطقه زندگی‌شان بسیار سخت و مشکل خواهد شد، ولی خلاف این موضوع در ایران وجود دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم عنوان داشت: شواهد چنین نشان می‌دهد که ایران تنها کشوری است که مردم پس از حادثه زندگی بهتری نسبت به قبل از زلزله از نظر معیشتی خواهند داشت و این امر از همدردی و همکاری مردم ایران برای کمک به همنوعان منشأ گرفته است.

وی انجام فعالیت‌های فرهنگی برای زلزله‌زدگان را بسیار مهم دانست و افزود: مسائل فرهنگی یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی بوده که در زمینه‌های مختلف مورد توجه است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم خاطر نشان کرد: دشمن در آذربایجان به صورت گسترده در حال فعالیت است و از همان روز اول با حضور در مناطق زلزله‌زده، اقدام به تخریب چهره دین و نظام کرده ‌است که خوشبختانه با حضور مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی و بسیاری از مسئولان دیگر توطئه‌های دشمنان خنثی شد.

وی با اشاره به برگزاری نشستی در قم برای کمک به زلزله‌زدگان با حضور نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه با توجه به کمک‌های دولت برای ساخت منازل مسکونی مقرر شد کمک‌های استان برای ساخت امکانات عمومی در 14 روستا صرف شود.

آتش‌زر افزود: این امکانات عمومی شامل ساخت مسجد، مدرسه و مراکز بهداشتی می‌شود، در صورتی که کمک‌های مردمی فراتر از پیش‌بینی باشد، نسبت به ساخت این امکانات در دیگر روستاها هم تصمیمات لازم گرفته و مکان‌هایی که نیاز به این امکانات دارند مشخص می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ممکن است در روند تکمیل و ساخت منازل مسکونی زلزله‌زدگان مشکلات غیر قابل پیش‌بینی اتفاق بیفتد گفت: در صورتی که ساخت منازل در مناطق مختلف با سرعت مورد نظر پیش نرود، ما با ساخت این مکان‌ها می‌توانیم یک اسکان موقت و مطمئنی برای مردم داشته باشیم.

انتهای پیام/ب10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول